Ține pasul cu digitalul. Retrospectiva lui Alex Curtașu. Siri, Rufus, Alexa, Ada, prietenii noștri din universul AI

Alex Curtașu, GUN Media 3

Siri, Rufus, Alexa, Ada. Numele simpatice, cu care poți relaționa, date asistenților AI, reprezintă un semnal că tehnologia și marketingul digital nu mai sunt doar tehnice. Online-ul devine o combinație de utilitate și emoție, în care brandurile caută să-și atragă audiența cu noi tool-uri, update-uri și invenții.

Trec în revistă din nou cele mai interesante noutăți din marketingul digital și tehnologie, iar împreună vedem cum giganții din domeniu își adaptează soluțiile într-o piață amețitor de competitivă.

Meta își intensifică eforturile pentru atragerea publicului tânăr

Meta mizează pe noi funcționalități în Facebook, pentru a câștiga popularitate printre generațiile tinere, integrând tab-urile Local și Explore, dar și chat-urile de grup Messenger Communities. Pare că Facebook încearcă să se alinieze trendurilor și să aducă elemente interactive, precum cele din Instagram sau TikTok.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Știm deja că owner-ul Meta este fan AI, așa că nu ne miră faptul că testează noi elemente, cum ar fi Movie Gen, prin care utilizatorii vor putea crea conținut video automatizat. Nu putem decât să ne bucurăm, mai ales când este vorba de automatizarea conținutului, care ar putea fi extrem de avantajoasă pentru branduri. Dacă tool-ul va deveni disponibil pentru publicul larg, ar putea fi un element care ar face diferența în strategiile de marketing bazate pe conținut video.

O altă noutate de la Meta este opțiunea de plasare și control al ad-urilor, care oferă posibilitatea de a dezactiva comentariile la reclame și de a exclude anumite profiluri publice de la afișarea anunțurilor. Opțiunea este încă în fază de testare, deci nu se găsește în toate conturile și momentan te face să te întrebi dacă va fi un avantaj sau nu. Da, ar fi fain ca marketer să nu mai fii nevoit să gestionezi comentariile negative, dar este posibil ca această setare să scadă gradul de credibilitate al brandului?

Ceva și mai cool testat de Meta este un sistem bazat pe recunoaștere facială pentru recuperarea conturilor compromise. În era în care securitatea cibernetică devine o prioritate, aceste măsuri suplimentare sunt necesare și utile, dar și controversate. Din perspectiva unui marketer, este esențial ca platformele să-și protejeze utilizatorii, pentru a evita problemele de confidențialitate.

Instagram extinde funcționalitățile de cross-platform și îmbunătățește interacțiunile cu brandurile

Instagram continuă să adauge elemente interactive, care la prima vedere par banale, dar au un potențial mare de a crește engagement-ul în platformă. De data aceasta este vorba de niște stickere speciale care permit utilizatorilor să intre în contact cu brandurile, direct pe WhatsApp. O nouă modalitate prin care pot fi generate lead-uri rapide și accesibile în timp real, dar care va aduce o provocare în gestionarea rapidă a interacțiunilor.

Știi momentul acela când ai văzut un meme pe care vrei să-l trimiți prietenilor sau o postare cu informații utile, dar nu le mai găsești? Instagram introduce Social Library, care va stoca toate postările și reel-urile cu care utilizatorul a interacționat.

Dacă până acum am vorbit despre vești bune de la Meta, CEO-ul Instagram ne dă și una proastă: reel-urile care nu strâng prea multe vizualizări, pot înregistra o deteriorare a calității video, după o perioadă de timp. O astfel de măsură ar putea afecta brandurile aflate la început de drum, care nu au încă o comunitate dezvoltată. Totuși, pentru creatorii populari și brandurile cu o audiență solidă, această funcție ar putea să amplifice diferențierea și să încurajeze crearea unui conținut de calitate superioară.

TikTok și Pinterest: automatizarea campaniilor de ads devine noua modă

TikTok lansează campaniile complet automatizate prin funcția Smart+, alături de noi opțiuni automate de targetare pentru ads, iar Pinterest introduce campaniile Performance+, cu un nivel avansat de automatizare. Am mai văzut deja aceste tipuri de campanii la Google și Facebook, acțiuni care au împărțit marketerii în două tabere: cei care le consideră utile și cei care le evită.

Amazon a lansat un nou asistent AI: Rufus — o mișcare de personalizare culturală

Amazon și-a numit cel mai recent asistent AI „Rufus,” inspirat de primul câine de birou al companiei, o strategie care combină umanizarea AI-ului cu storytelling-ul de brand. Alegerea unui nume memorabil pentru un asistent AI poate îmbunătăți recunoașterea și atașamentul emoțional al utilizatorilor față de tehnologie, în special într-un moment în care AI devine tot mai integrat în viețile noastre.

Fondatorul TikTok devine cel mai bogat om din China

Zhang Yiming, fondatorul TikTok, a ajuns cel mai bogat om din China, cu o avere impresionantă, de 49,3 miliarde de dolari. Creșterea de 43% a averii sale, raportat la anul 2023, reflectă succesul uriaș al TikTok ca platformă globală.

Pentru marketeri, succesul TikTok arată faptul că nu mai este vorba doar de o tendință trecătoare, ci platforma devine un jucător de bază în peisajul social media.

OpenAI lansează noul ChatGPT Search

Cu lansarea ChatGPT Search, OpenAI face un salt major în evoluția căutării online. Spre deosebire de un motor de căutare tradițional, ChatGPT Search nu doar că oferă link-uri, ci și răspunsuri la diverse întrebări despre subiecte actuale, de la știri, la cotări pe bursă și vreme. Conținutul de calitate devine, astfel, și mai important, întrucât AI va recomanda, cel mai probabil, sursele relevante și credibile.

Brandurile ar trebui să conștientizeze că evoluția motoarelor de căutare către AI schimbă modul în care utilizatorii accesează și consumă informația. Specialiștii SEO trebuie să se adapteze pentru a se asigura că AI-ul identifică și promovează conținutul lor.

Google Maps și API-ul Gemini aduc noi oportunități pentru branduri locale

Google Maps și Gemini testează funcționalități AI care să ofere utilizatorilor idei despre locuri de vizitat și activități în locații populare. Pentru afacerile locale, acest update ar putea genera trafic suplimentar, dar și creșterea vizibilității prin content relevant.

Surse: Social Media Today, BBC, Techcrunch

O rubrică Economedia updatată periodic în care facem un brief cu noutățile din tehnologie pentru profesioniștii din tehnologie și marketing.

Alex Curtașu este specialist în Digital Marketing, partener Gun Media și Head of Performance în cadrul agenției.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.