Transportatorul de mărfuri pe ape interioare din bazinul Dunării TTS a anunţat luni că primele trei camioane cu porumb pentru export din Ucraina au descărcat săptămâna trecută în silozul cu o capacitate de 30.000 tone deţinut de grup în Galaţi, scrie News.ro.
Acestea fac parte dintr-un prim convoi de 23 camioane – dintre care alte şapte se află deja în vama Giurgiuleşti, ce urmează să descarce produse agricole de export din Ucraina în silozul TTS, de unde vor fi transbordate pe nave maritime prin terminalul portuar TTS din Galaţi.
„Primele trei camioane cu porumb pentru export din Ucraina au descărcat săptămâna trecută în silozul cu o capacitate de 30.000 tone deţinut de grupul TTS în Galaţi. Acestea fac parte dintr-un prim convoi de 23 camioane – dintre care alte şapte se află deja în vama Giurgiuleşti, ce urmează să descarce produse agricole de export din Ucraina în silozul TTS, de unde vor fi transbordate pe nave maritime prin terminalul portuar TTS din Galaţi”, anunţă grupul.
Operaţiunea reprezintă inaugurarea de către TTS a unei rute logistice destinată exportului de produse agricole ucrainene pe trasee combinate terestru/fluvial/maritim.
Pe segmentul terestru marfa va fi transportată din Ucraina până în terminalul portuar TTS din Galaţi, pentru început cu mijloace auto.
După reabilitarea, ce urmează a fi realizată de CFR Infrastructură, a porţiunii de cale ferată cu ecartament larg, în lungime de 4 km, care face legătura între Giugiuleşti şi terminal, exporturile de produse agricole ucrainene vor putea fi transportate direct pe cale ferată până în portul Galaţi.
Produsele depozitate în terminalul portuar TTS din Galaţi vor fi mai departe transbordate în barje şi transportate pe ruta Dunăre – Canalul Dunăre Marea Neagră cu destinaţie portul Constanţa unde vor fi în final depozitate şi transbordate în nave maritime. Alternativ, în Galaţi mărfurile pot fi transbordate direct în nave maritime cu destinaţii de peste mări.
„Noua rută este unul dintre rezultatele implicării grupului TTS în procesul de reconfigurare a lanţurilor logistice de transport pentru exporturile şi importurile ucrainene cauzat de imposibilitatea utilizării de către Ucraina a porturilor sale maritime, blocate din cauza războiului. În acest context, pe lângă rutele logistice combinate cu transport terestru până la Galaţi şi transport fluvial pe Dunăre până la Constanţa, soluţii mai rapide de înlocuire a traseelor logistice tradiţionale s-au dovedit a fi traseele pornind din porturile ucrainene la Dunăre, Reni şi Izmail. Astfel, primele rute alternative operaţionalizate de către grupul TTS de la începutul războiului din Ucraina au fost rutele Reni/Izmail – Dunăre – Canalul Dunăre Marea Neagră – Constanţa, prin care, începând din 16 martie grupul TTS a transportat şi operat peste 200.000 tone de mărfuri minerale şi agricole, reprezentând exporturi şi importuri ucrainene. Rezultatele eforturilor grupului TTS s-au materializat prin creşterea susţinută a volumelor de mărfuri reprezentând exporturi şi importuri ucrainene, expediate, transportate şi operate în porturi de către grupul TTS, creştere ce va continua şi în perioada următoare”, spune Petru Ştefănuţ, director general TTS.
Alte peste 100.000 tone exporturi ucrainene au fost expediate pe cale ferată de către grupul TTS, în principal prin subsidiara sa din Ungaria, dar şi prin punctele de frontieră dintre Ucraina şi România.
Grupul Transport Trade Services este unul dintre cei mai mari transportatori de mărfuri pe ape interioare din bazinul Dunării şi este format din 16 societăţi.
Grupul deţine cea mai mare flotă fluvială din bazinul dunărean, formată din unităţi fluviale cu o capacitate de peste 800.000 tone, macarale plutitoare, precum şi terminale portuare proprii în Constanţa şi în 7 porturi fluviale dunărene.
Grupul oferă servicii de tip 3PL (Third Party Logistics), respectiv servicii integrate de transport (fluvial, feroviar, rutier), transbord (între unităţi de transport, din magazii, silozuri, etc.), înmagazinare (magazii, silozuri, unităţi fluviale tip magazie, etc.), agenturare (producerea de documente specifice) şi orice alte servicii specifice managementului lanţului logistic.
Mărfurile principale transportate şi operate în porturi sunt produse minerale (materii prime pentru industria siderurgică şi laminate), produse agricole (cereale, oleaginoase şi furaje) şi produse chimice (rocă fosfatică şi produse finite ale industriei îngrăşămintelor chimice).
Modelul de afaceri al Grupului TTS este caracterizat prin integrarea pe verticală a operaţiunilor, poziţionarea liniilor de afaceri la baza lanţurilor logistice şi acoperire geografică strategică, şi are că punct central TTS (Transport Trade Services) S.A. care oferă clienţilor servicii integrate de expediţie/transport fluvial/operare portuară şi coordonează activitatea Grupului.
TTS (Transport Trade Services) SA a fost înfiinţată în ianuarie 1997 şi din iunie 2021 este listată la Bursă de Valori Bucureşti (BVB), pe piaţă principală la categoria Premium. Listarea a fost realizată că urmare a finalizării unei oferte publice iniţiale secundare prin care actionarii societăţii au vândut 50% din acţiuni pentru 288 milioane lei (58,5 milioane euro).
În septembrie 2021 acţiunile TTS au fost incluse în indicele BET, indicele principal al BVB, iar în decembrie în indicele global dedicat pieţelor emergente, FTSE Global Micro Cap.