Tren Metropolitan București: TPBI consultă piața pentru liniile spre Fundulea și Oltenița

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) a lansat în consultare un studiu de fezabilitate pentru viitoarele linii de tren metropolitan București Obor – Fundulea și Titan Sud – Frunzănești. Pentru ruta București – Fundulea se poate folosi infrastructura de pe Magistrala M 800 București – Constanța, linie dublă electrificată, iar localitatea Frunzănești, tot din județul Călărași este pe linia București – Oltenița deservită acum de operatorul privat Transferoviar. Linia este neelectrificată și va avea un traseu de 15 km. Intenția de extindere a serviciilor de tren Metropolitan și în județul Călărași a fost anunțată încă de la sfârșitul verii după cum Economedia a scris aici.

Consultarea de piață se desfășoară până pe 23 noiembrie și include variantele cu avize, dar și fără avize:

„TPBI a lansat miercuri, 08.11.2023, anunțul de consultare a pieței pentru stabilirea valorii estimate și a duratei pentru Studiul de fezabilitate necesar dezvoltării serviciilor de tren urban și metropolitan București Ilfov pe traseul București Obor – Fundulea și Titan Sud – Frunzănești. Consultarea pieței pentru serviciul de elaborare a documentației tehnico-economice se face în două ipoteze: cu toate avizele necesare și fără avize.

Principalele caracteristici ale infrastructurii și ale serviciului de tren metropolitan sunt:

·      Funcționează după un orar cadențat, adaptat fluxurilor de călători și corelat multimodal;

·      Utilizează infrastructura feroviară existentă sau linii suburbane dedicate;

·      Include peroane simple, în linie curentă, legate între ele sau cu rețelele de transport complementare prin subtraversări sau supra-traversări;

·      Stațiile sau punctele de oprire sunt fără personal (achiziția de bilete și informarea călătorilor se fac prin sisteme informatice integrate);

·      Călătoria (navetismul) durează în general sub o oră, cu o viteză comercială de 40–60 km/h”, a transmis joi, 9 noiembrie TPBI.

Cadența va fi la 60 de minute cu 20 de trase/sens:

Regiunea București – Ilfov este deservită în prezent de o rețea de cale ferată publică aflată în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR S.A, care este caracterizată printr-o deservire radială a Municipiului București (principalul nod feroviar al României) și componentă a rețelei Transeuropene de transport centrală (core network):

  1. Linia 100 – București Nord – Ciolpani
  2. Linia 101 – Chitila – Golești
  3. Linia 103 – București Progresu – Giurgiu
  4. Magistrala 300 – București Nord – Predeal
  5. Magistrala 700 – București Nord – Urziceni
  6. Linia 700 T1 – Ramificație Aeroport T1 – Aeroport Henri Coandă T1
  7. Linia 706 – Căciulați – Snagov
  8. Magistrala 800 – București Nord – Constanța
  9. Linia 801 – București Titan Sud – Oltenița
  10. Magistrala 900 – București Nord – Craiova
  11. Linia 901 – București Nord – Titu, arată TPBI.

După linia Gara de Nord-Aeroport Otopeni, traseu spre Periș – Scroviștea ar putea fi următorul cu servicii de tren metropolitan.

Sursa foto: G4

Comentarii

  1. Nivi cal , nici măgar.
    De ce nu , toata linia Bucuresti – Oltenița ?
    Pentru că niște comuniști idioți au luat orașul Oltenița din județul Ilfov, fost, si l-au aruncat in județul Călărași,
    Ceaușescu a facut județul Călărași, intrucât era un mare combinat acolo, realizare a epocii de aur.
    Refaceti județul Ilfov cum era odata , cu sediile in capiala si cu spitalul judetean pe Vitan Barzesti ( Sf Ioan)

  2. Măriți pensiile agricultorilor, ca ei , au scăpat țara de datorii cu trenurile pline de cereale ,,Constanța Port” si lăsați orășenii care au lucrat intro industrie ceausista falimentara, enerofaga si ineficienta, si nu măriti si care au beneficiat si de apartamente gratuite si sistem medical de tratament /recuperare gratuit. Eventual dezvoltati programe ,,supa saracului” pentru țăranii aduși la oraș si făcuți ,,proprietari, producători si beneficiari ”
    Ca au ajuns la 90-95 de ani , de atata ,,munca ” si de atata ,,chin” !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *