Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) a lansat în consultare un studiu de fezabilitate pentru viitoarele linii de tren metropolitan București Obor – Fundulea și Titan Sud – Frunzănești. Pentru ruta București – Fundulea se poate folosi infrastructura de pe Magistrala M 800 București – Constanța, linie dublă electrificată, iar localitatea Frunzănești, tot din județul Călărași este pe linia București – Oltenița deservită acum de operatorul privat Transferoviar. Linia este neelectrificată și va avea un traseu de 15 km. Intenția de extindere a serviciilor de tren Metropolitan și în județul Călărași a fost anunțată încă de la sfârșitul verii după cum Economedia a scris aici.
Consultarea de piață se desfășoară până pe 23 noiembrie și include variantele cu avize, dar și fără avize:
„TPBI a lansat miercuri, 08.11.2023, anunțul de consultare a pieței pentru stabilirea valorii estimate și a duratei pentru Studiul de fezabilitate necesar dezvoltării serviciilor de tren urban și metropolitan București Ilfov pe traseul București Obor – Fundulea și Titan Sud – Frunzănești. Consultarea pieței pentru serviciul de elaborare a documentației tehnico-economice se face în două ipoteze: cu toate avizele necesare și fără avize.
Principalele caracteristici ale infrastructurii și ale serviciului de tren metropolitan sunt:
· Funcționează după un orar cadențat, adaptat fluxurilor de călători și corelat multimodal;
· Utilizează infrastructura feroviară existentă sau linii suburbane dedicate;
· Include peroane simple, în linie curentă, legate între ele sau cu rețelele de transport complementare prin subtraversări sau supra-traversări;
· Stațiile sau punctele de oprire sunt fără personal (achiziția de bilete și informarea călătorilor se fac prin sisteme informatice integrate);
· Călătoria (navetismul) durează în general sub o oră, cu o viteză comercială de 40–60 km/h”, a transmis joi, 9 noiembrie TPBI.
Cadența va fi la 60 de minute cu 20 de trase/sens:
Regiunea București – Ilfov este deservită în prezent de o rețea de cale ferată publică aflată în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR S.A, care este caracterizată printr-o deservire radială a Municipiului București (principalul nod feroviar al României) și componentă a rețelei Transeuropene de transport centrală (core network):
- Linia 100 – București Nord – Ciolpani
- Linia 101 – Chitila – Golești
- Linia 103 – București Progresu – Giurgiu
- Magistrala 300 – București Nord – Predeal
- Magistrala 700 – București Nord – Urziceni
- Linia 700 T1 – Ramificație Aeroport T1 – Aeroport Henri Coandă T1
- Linia 706 – Căciulați – Snagov
- Magistrala 800 – București Nord – Constanța
- Linia 801 – București Titan Sud – Oltenița
- Magistrala 900 – București Nord – Craiova
- Linia 901 – București Nord – Titu, arată TPBI.
După linia Gara de Nord-Aeroport Otopeni, traseu spre Periș – Scroviștea ar putea fi următorul cu servicii de tren metropolitan.