Tronsonul 2 al drumului expres Craiova-Piteşti, care va ocoli orașele Balș și Slatina, a intrat în linie dreaptă pentru a fi gata anul acesta, a anunţat luni ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, care a mai precizat că stadiul fizic al lucrărilor este de 75%.
Constructorul tronsonului este asocierea firmelor controlate de Dorinel Umbrărescu – SA & PE CONSTRUCT SRL – SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL – SC CONSITRANS SRL. Stadiul fizic al lucrărilor este de 75%, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor.
Ministerul Transporturilor a publicat noi imagini care arată lucrările pentru turnarea primului strat de asfalt, avansul lucrărilor de artă (n.r. cea mai dificilă structură fiind podul peste Olt de la Slatina) şi poligonul de grinzi. Constructorul a început în ianuarie şi lucrările pe tronsonul 3 Valea Mare – Coloneşti cu o lungime de 32 de kilometri din judeţul Olt.
Şantierul de pe tronsonul 2 al Drumului Expres a fost verificat sâmbătă, de ministrul Transporturilor Cătălin Drulă care a remarcat mobilizarea exemplară : ,,Am văzut o mobilizare exemplară a constructorului. Sunt 1.400 de oameni pe șantier, 12 km din totalul de 40 au două din trei straturi de asfalt, iar grinzile necesare pentru viaducte, poduri și pasaje sunt produse în proporție de 90% (o mare parte sunt deja și ridicate pe structuri). Mărturisesc că am o plăcere deosebită să văd șantiere unde, așa cum se spune în branșă, „se face producție”, a spus ministrul Cătălin Drulă.
Pe primul tronson al Drumului Expres, între Craiova şi Robăneşti ( 17 km.) lucrează un constructor din Italia, stadiul fizic de execuţie este de doar 20 %, termenul contractual de finalizare fiind sfârşitul anului (n.r. nu poate fi respectat).
Tronsonul 4 între Coloneşti şi Piteşti cu o lungime de 32 de kilometri încă nu are contract de proiectare şi execuţie semnat, procedura de achiziţie fiind în faza de contestaţii. În februarie, CNAIR desemnase din nou asocierea de firme a omului de afaceri băcăuan pentru construirea ultimului tronson al primului drum expres din România.
Tronsonul actual de drum între Balș și Slatina este unul dintre cele mai dificile pentru șoferi, mai ales pe timp de noapte, din cauza aglomerației și a deselor accidente.
Ministrul a constatat faptul că stadiul fizic al lucrărilor este de 75% și că mobilizarea constructorului cu circa 1.400 de lucrători și 380 utilaje pe șantierul în lucru asigură toate șansele ca acest tronson să fie finalizat anul acesta.
Valoarea contractului aferentă Tronsonului 2 este de 1,454 miliarde lei fără TVA. Uniunea Europeană va contribui, prin intermediul politicii de coeziune, cu 726 de milioane de euro la construirea drumului expres Craiova – Piteşti.
Drumul expres Craiova – Piteși va avea 121 km, două benzi de circulaţie în fiecare direcţie, 10 tronsoane de racord şi 75 de poduri sau pasaje. Proiectul ar trebui finalizat până la sfârşitul anului 2023.