Autoritățile de reglementare antitrust din UE ar urma să deschidă o investigație formală asupra Alphabet, compania mamă a Google, și a afacerii sale foarte profitabile de publicitate digitală înainte de sfârșitul anului, transmite Reuters, citând surse apropiate subiectului.
Mișcarea ar marca un nou front de “luptă” al autorității competente din UE împotriva Google. În ultimul deceniu, compania a fost amendată cu peste 8 miliarde de euro pentru blocarea rivalilor în cumpărături online, smartphone-uri Android și publicitate online.
O anchetă a UE s-ar concentra asupra poziției Google față de agenții de publicitate, editorii, intermediarii și rivalii, a spus una dintre persoane, indicând un control mai aprofundat decât cel al agenției franceze antitrust încheiat săptămâna trecută.
Google a realizat anul trecut venituri de 147 miliarde dolari din publicitate online, mai mult decât orice altă companie din lume.
Alphabet a acceptat să facă schimbări la unele din serviciile sale de publicitate online extrem de folosite, în urma încheierii unui acord cu Autoritatea de Reglementare Antitrust din Franţa, transmitea în urmă cu câteva zile agenția Reuters, citată de Agerpres. Autoritatea a amendat compania americană cu 220 milioane de euro (267,48 milioane de dolari) în urma unei investigaţii care a arătat că Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa de publicitate online, unde unele din instrumentele sale au devenit aproape esenţiale pentru marii editori.