UMB a solicitat CNAIR rezilierea amiabilă a contractului pentru Centura Galați (33 km), pentru că nu poate acoperi creșterea prețurilor / Grindeanu îl acuză pe fostul ministru Lucian Bode că a semnat contractul de 705 milioane lei pe fonduri de la buget înainte de alegerile din 2020

Centura Zalău Grindeanu Bode

Constructorul român UMB a solicitat oficial CNAIR rezilierea amiabilă a contractului pentru proiectarea și execuția Centurii Galați (Centura Mare) cu o lungime de 33 km, un contract finanțat de la bugetul de stat semnat înainte de alegerile din 2020 pentru o ofertă de 705 milioane lei, mult sub estimarea CNAIR de 900 de milioane lei.

Solicitarea de reziliere amiabilă a contractului a fost făcută în 2023 și apare în informarea oficială a Companiei de Drumuri. „Antreprenorul a solicitat încetarea de comun a contractului”, arată un raport CNAIR.

Datele rezilierii încă nu au fost stabilite astfel încât cel mai puternic constructor din România să nu fie penalizat cu certificat negativ (Rezilieri amiabile s-au făcut și cu proiectanți care nu s-au mai încadrat în costul ofertat).

Tot în județul Galați, UMB ar fi trebuit să înceapă lucrările la Podul peste Siret de la Cosmești (contract cu fonduri europene semnat încă din 2022).

Până la sfârșitul anului, UMB trebuie să termine lucrările pe Drumul Expres Brăila – Galați, șosea rapidă de 11 km, din care mega viaductul peste Siret și calea ferată are 1,8 km.

Pe traseul de 33 de kilometri al Centurii Galați sunt 34 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 4,4 kilometri, iar contractul nu poate fi suplimentat pentru a acoperi creșterea prețurilor la materialele de construcții, a explicat la sfârșitul anului trecut ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Oficialul l-a criticat pe fostul ministru Lucian Bode care a semnat contractul în 23 septembrie 2020, înaintea alegerilor.

„Vom găsi o soluție pe Centura Galațiului. După cum știți, au fost niște domni care au semnat prin 2020 pe repede înainte…veneau alegerile…așa cum s-au făcut și altele. S-au gândit să semneze un contract pe Centura Galațiului care…eu vă spun cât se poate de direct…suntem aproape siguri că la Galați vom aplica aceeași soluție ca la Timișoara unde am avut un constructor neserios. S-a reziliat și în aproape două luni s-a reluat licitația. Vom rupe acest nod gordian și să începem efectiv lucrul. Din păcate, modul în care s-au grăbit lucrurile în 2020…faptul că prețurile nu mai sunt aceleași…trebuie să găsim o soluție ca la Timișoara”, spunea la sfârșitul anului trecut Sorin Grindeanu.

Date Tehnice VO Galaţi

Centura Galaţi, şosea cu o bandă pe sens şi acostament lat de 1,5 metri. Traseul se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi Calea Ferată Tecuci – Galaţi, trece de Parcul Natural Lunca Joasă a Prutului Inferior şi intersectează DN 2B înainte de vama Galaţi – Giurgiuleşti (cu Republica Moldova).

Durata contractului este de 12 luni – proiectare, 42 luni – execuţie şi 120 de luni – garanţie. Pe traseu vor fi proiectate 34 de lucrări de artă: poduri, pasaje şi viaducte. Preţul pe kilometru este de 4,4 milioane euro. Licitaţia a fost lansată pentru 900 milioane lei, iar oferta câştigătoare a fost de 700 milioane lei, cu 50 de puncte pentru oferta tehnică, respectiv 50 de puncte oferta financiară. Potrivit notei de fundamentare din iunie 2019, în faza de execuţie ar urma să fie asigurate 250 de locuri de muncă pe plan local.

Sursa foto: Pe Unde Merg

În execuție este și o Centură „mică” la Galați, proiect pe care îl derulează Consiliul Județean Galați.




Comentarii

  1. Ia sa vedem circul care a inceput de la A3, dar pe care multi refuza sa-l vada: umb si-a pus muuuult prea mult in farfurie si nu poate manca. Pariu pe ce vreti voi ca o sa inceapa sa scoata din contract si bucati din A7. S-a bazat ca o sa gaseasca subcontractori; subcontractori care nu mai sunt disponibili sau nu exista, sau cer prea mult si nu mai merita.
    Sper sa ma insel!

    • Nu au cum sa scoata loturi din A7 datorita finantarii PNRR, in plus lucrarile deja au inceput pe toate loturile unde lucreaza, la VO Galati e alta treaba.

  2. Umb lucreaza pentru profit. Daca profitul nu exista sau nu este suficient de mare, o sa iasa din contract. Probabil Cnair mai suplimenteaza pana 900 mil si gata, Umb va continua. Asta a fost si pe A3.

  3. Sa se pună în contract o clauza de ajustare anuala a preturilor în funcție de niște indici publicați de creștere a preturilor la principalele materiale specifice proiectului și la manopera.

  4. Cum, DOTORE Bode ? Domle nu tre’ să fi psiholog. Numa’ te uiți la moacele lor și-ți dai sama ce “hahalere” avem în politică. Niște neica nimeni dar cu doctorat, te rog frumos. Doctorate care nu au aplicare în nici un domeni. Doar așa, să arate la proști, cât de proști sunt. Nu i-ați auzit vorbind. Violează limba Română când deschid gura. Și atunci, mă întreb ? Sunt ei vinovați că se vor politicieni ? NU ! Noi suntem, că îi votăm. Deci, nu a avut dreptate, bădia Petre Țuțea când a spus : ” Am făcut 13 ani de pușcărie pt un popor de idioți”.
    Despre ce vorbim ? Timpul politrucilor a apus. Patrioți nu avem, în schimb au rămas oamenii de servicii “ăi cu ochii albaștr ii și cu epoleți”.
    V-am pupat pe portofel. Sănătate ! Aia pe care o mai aveți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *