Constructorul român UMB va finaliza lucrările la Drumul Expres Brăila – Galați în decembrie 2024, conform termenului din Autorizația de Construire emisă pentru viaductul „mamut” peste Siret, consideră Asociația Pro Infrastructură. Finalizarea proiectului va permite legătura rutieră modernă între Moldova și Dobrogea prin Galați, Pod Brăila, Tulcea și Constanța sau legătura mai rapidă la Autostrada Soarelui pe ruta Galați – Brăila – Drajna. De la Brăila la Buzău respectiv la Tulcea, CNAIR are traseu final pentru viitorul Drum Expres Buzău – Brăila – Tulcea, iar de la Tulcea la Constanța proiectantul are mari întârzieri.
Drumul Expres Brăila – Galați cu o lungime de 10 kilometri este la 79% execuție (grafic oficial CNAIR), iar în noiembrie 2023, la ultima verificare pe șantier, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu dădea asigurări că inaugurarea va fi cel târziu la jumătatea anului 2024. (Sorin Grindeanu avansase și decembrie 2023 pentru inaugurarea DEx 6).
Deși contractul a fost semnat încă din aprilie 2021, iar lucrările au început în primăvara anului 2022, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru viaductul de 1,7 kilometri peste Siret și liniile CFR de-abia în decembrie 2022, după cum Economedia a explicat aici.
Imagini de la sfârșitul lunii decembrie 2023 au fost publicate pe Canalul YouTube „Alain Legrand”:
Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri.
– viaductul de acces de pe malul drept (896,42 ml)
– podul peste râul Siret (307,75 ml)
– viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml)
– pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).
În noiembrie 2023, UMB avea peste 300 de drumari pe șantier, spunea la verificarea lucrărilor, Cristian Pistol, șeful CNAIR. Podul peste Siret va fi al doilea cel mai mare pod hobanat după cel de la Agigea.
„Pe traseul acestui drum expres se construiește și podul peste Siret, al doilea cel mai mare pod hobanat din România după cel de la Agigea (pe ruta Constanța-Mangalia). Podul hobanat va avea 307 metri și face parte dintr-o structură lungă de peste 1,7 km, care include mai multe viaducte peste complexul feroviar și un dig de protecție. Drumul Expres Brăila – Galați va avea 2 benzi de circulație pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj. Acesta pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN 2 B, în zona Movileni. Acest drum de mare viteză va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN 22 B și va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila”, afirma Cristian Pistol.