UMB va termina Drumul Expres Brăila – Galați în decembrie 2024, deși Ministerul Transporturilor a promis inaugurarea cel mai târziu la jumătatea anului (estimare Pro Infrastructură)

Drum Expres Brăila Galați decembrie 2024 API Sursa Foto : captură YouTube Alain Legrand

Constructorul român UMB va finaliza lucrările la Drumul Expres Brăila – Galați în decembrie 2024, conform termenului din Autorizația de Construire emisă pentru viaductul „mamut” peste Siret, consideră Asociația Pro Infrastructură. Finalizarea proiectului va permite legătura rutieră modernă între Moldova și Dobrogea prin Galați, Pod Brăila, Tulcea și Constanța sau legătura mai rapidă la Autostrada Soarelui pe ruta Galați – Brăila – Drajna. De la Brăila la Buzău respectiv la Tulcea, CNAIR are traseu final pentru viitorul Drum Expres Buzău – Brăila – Tulcea, iar de la Tulcea la Constanța proiectantul are mari întârzieri.

Drumul Expres Brăila – Galați cu o lungime de 10 kilometri este la 79% execuție (grafic oficial CNAIR), iar în noiembrie 2023, la ultima verificare pe șantier, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu dădea asigurări că inaugurarea va fi cel târziu la jumătatea anului 2024. (Sorin Grindeanu avansase și decembrie 2023 pentru inaugurarea DEx 6).

Deși contractul a fost semnat încă din aprilie 2021, iar lucrările au început în primăvara anului 2022, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru viaductul de 1,7 kilometri peste Siret și liniile CFR de-abia în decembrie 2022, după cum Economedia a explicat aici.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Imagini de la sfârșitul lunii decembrie 2023 au fost publicate pe Canalul YouTube „Alain Legrand”:

Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri.

– viaductul de acces de pe malul drept (896,42 ml)

– podul peste râul Siret (307,75 ml)

– viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml)

– pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).

În noiembrie 2023, UMB avea peste 300 de drumari pe șantier, spunea la verificarea lucrărilor, Cristian Pistol, șeful CNAIR. Podul peste Siret va fi al doilea cel mai mare pod hobanat după cel de la Agigea.

„Pe traseul acestui drum expres se construiește și podul peste Siret, al doilea cel mai mare pod hobanat din România după cel de la Agigea (pe ruta Constanța-Mangalia). Podul hobanat va avea 307 metri și face parte dintr-o structură lungă de peste 1,7 km, care include mai multe viaducte peste complexul feroviar și un dig de protecție. Drumul Expres Brăila – Galați va avea 2 benzi de circulație pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj. Acesta pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN 2 B, în zona Movileni. Acest drum de mare viteză va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN 22 B și va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila”, afirma Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Pro infrastructura? Cine ține cont ce spune acest grupuleț? De fapt cine îi pune să-și dea cu părerea? Pe cine interesează ? Mai lăsați-ne in pace cu previziunile și concluziile voastre pline de venin. Chiar nu vedeți că sunteți nimeni în drum?

    • Se pare că acest “grupuleț plin de venin” a fost mereu obiectiv.Și să fim realiști.Drumul expres Galați – Brăila nu poate fi gata în august.

  2. UMB are un program de execuție foarte încărcat. Dacă CNAIR nu asigură condițiile de execuție conform programului de execuție , atunci activitatea executantului va fi perturbată. Vine apoi Ciurea și spune că UMB nu este capabila să execute la termen cei peste 450 km aflați in execuție.
    Pentru el există o singură firmă : STRABAG !
    Firma poate fi OK , dar nu poți să o compari cu UMB care are proiecte in execuție pe o lungime de ZECE ori mai mare.
    Mare tam-tam ca a dat in folosință lotul Chețani – Câmpia Turzii cu opt luni mai devreme. Cum a fost stabilit termenul de execuție ? Nu au avut nicio problemă cu autorizațiile așa cum a avut UMB cu autorizația de construcție pentru podul de la Jitaru pe DEx12
    Așa că vă recomand și dvs. doamnă Mădălina Podaru să renunțați la propaganda asta subliminală pentru PRO Infrastructură. Fiți ” imparțială “.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.