Umbrărescu, „absent nemotivat” de pe șantiere: Compania de Drumuri așteaptă ca UMB să revină săptămâna viitoare pe șantierul Autostrăzii Transilvania. Exemplu din piața materialelor de construcții: un contract pentru fier-beton e valabil pentru 4 ore, apoi crește prețul dacă nu se face plata

Autostrada Transilvania UMB Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

UMB, cel mai mare constructor de infrastructură rutieră din România, este așteptat să revină pe șantierul Autostrăzii Transilvania de săptămâna viitoare, după ce Guvernul a dat Ordonanța care permite suplimentarea contractelor pentru a acoperi creșterea prețurilor la materialele de construcții, a anunțat la TVR Info Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri (CNAIR). Omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a oprit lucrările pe Autostrada Transilvania (singurul șantier din PNRR) din 11 iulie, solicitând aplicarea formulei polinomiale care permite ajustarea contractelor cu până la 40% pentru a acoperi creșterea prețurilor la cele mai importante 10 materiale necesare pe șantiere.

Purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri a dat și exemplul contractelor la fier beton, material esențial pe șantierele de autostradă. „Sunt două tipuri de șantiere. Cele două șantiere ale UMB pe Autostrada Transilvania (n.r Nădășelu-Zimbor), aproximativ 30 de kilometri pe care constructorul a spus că își suspendă temporar activitatea. Noi îl considerăm absent nemotivat. El a spus că suspendă șantierele până când Guvernul aprobă Ordonanța de Urgență care corectează OUG 64/2022. Deci, așteptăm ca de luni UMB-ul să revină pe cele două șantiere. Trebuie să spun că pe alte șantiere, aproximativ 63 de kilometri, au continuat lucrările. Al doilea tip de șantier este cel unde constructorul, în acest caz Tirrena Scavi (Italia) are probleme istorice. Au fost agravate acum de această situație (n.r creșterea prețurilor) și vin din trecut, din lipsa fondurilor și, credem noi, lipsa de preocupare de a-și găsi aceste fonduri. Să vă dau un exemplu: dacă faci un contract pentru fier beton, acesta este valabil pentru 4 ore, au cantități limitate. Dacă în patru ore nu faci plata atunci crește prețul”, a explicat purtătorul de cuvânt al CNAIR.

România este singura țară din Uniunea Europeană care a schimbat legislația pentru a acoperi creșterea accelerată a prețurilor la materialele de construcții, potrivit ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloș.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
„Mecanismul de ajustare pe care l-am propus este unul nou, care presupune luarea în considerare a zece preţuri la materiale, manoperă, noi le-am spus în limbaj de specialitate, elemente de cost semnificative pentru care Institutul Naţional de Statistică va urmări evoluţia acestor preţuri, astfel încât, de acum înainte, ajustările de preţ să urmărească componentele de cost care au loc la proiectele de infrastructură ce se derulează pe şantiere, iar din simulările făcute aceste ajustări de preţ vor determina creşteri la situaţiile de lucrări depuse spre decontare cuprinse între 40 şi 50 la sută”, a explicat Boloş. El a oferit şi câteva preţuri la materialele de pe şantiere. La oţel de la 4.400 de lei pe tonă la 5.700 de lei pe tonă, bitum de la 2.250 de lei pe tonă la 3.200 de lei pe tonă. Deci aceste creşteri semnificative au determinat ca acest mecanism, care era cuprins în ordonanţa iniţială, să fie adaptat mecanism nou pentru contractele pe care le avem, pentru proiectele de infrastructură să fie adaptat la proiectele pe care le avem în derulare şi aplicat pentru contractele de lucrări încât să acoperim creşterile de preţ şi să ne putem derula proiectele de infrastructură în bune condiţii”, a declarat Marcel Boloș.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Noi suntem singura țară din UE
    Care de 30 de ani nu suntem în stare sa facem autostrăzi…
    900 de km în 30 de ani
    Guvernanții incapabili..
    Sa facă legislația sa funcționeze…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.