Primăria Cluj Napoca este așteptată să anunțe câștigătorul licitației pentru Magistrala de Metrou M 1 Cluj Napoca, prima linie de metrou din afara Bucureștiului, termenul-limită pentru evaluarea candidaturilor fiind marți, 28 februarie ora 18 00, dar nu este exclusă o nouă prelungire. Licitația a fost lansată în urmă cu un an, pe 16 martie 2022, iar după o suspendare de două luni pentru actualizarea indictorilor tehnico-economic ofertele au venit de la doi constructori din Turcia : Gullermak și Dogus. Gullermak în asociere cu SOMET (România) ar fi câștigat licitația pentru secțiunea a doua a magistralei din București M 6 Gara de Nord-Otopeni, potrivit unor surse ale Asociației Pro Infrastructură, dar desemnarea câștigătorului trebuie să fie avizată și de JICA, Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională care a creditat Guvernul României cu peste 300 de milioane de Euro pentru M 6 după cum Economedia a explicat aici. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pentru Magistrala cu 19 stații din Cluj Napoca, finanțarea prin PNRR este de 300 de milioane de Euro (1,5 miliarde lei) sumă care acoperă structura pentru 9 stații, valoarea totală a contractului de finanțare semnat cu Ministerul Transporturilor fiind de 13 miliarde lei.  Cele două asocieri sunt conduse de constructorii Gulermak și Dogus, dar includ jucători de pe piața europeană precum Siemens și Alstom și constructori români precum Arcada sau Tiab, ambele firme implicate în construcții feroviare. Gulermak a construit 17,5 km de linie la metroul din Istanbulși la linia din Dubai. De asemenea, Dogus, a lucrat la metroul din Istanbul.

Este cel mai mare contract de finanțare de până acum a transmis pe 29 decembrie, Ministrul Transporturilor,  Sorin Grindeanu. „Cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcția metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului. În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”- Sorin Grindeanu.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Al doilea mare proiect de metrou finanțat din PNRR este M 4 Gara de Nord-Filaret, secțiune întârziate pentru care s-a cerut transferul banilor către tronsonul Gara de Nord-Băneasa de pe M 6.