Un startup fintech turcesc din domeniul finanțărilor în agricultură se lansează în România

fermier agricultor sua sursa foto: Pixabay

Compania turcească Tarfin, un startup fintech din domeniul finanțărilor în agricultură (agri-fintech), anunță intrarea pe piața din România. Compania își propune să reducă costurile producției agricole, oferind soluții de finanțare prin distribuitorii parteneri.

În România, agricultura reprezintă unul dintre cele mai importante sectoare economice. Datele Institutului European de Statistică arată că România a fost în 2018 pe locul trei din Europa la producția de cereale, cu un total de 31.89 de milioane de tone. Conform Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), în prima parte a anului 2021, fermierii români au recoltat o cifră record de cereale păioase, de peste 15 milioane de tone. Cu toate acestea, criza energetică europeană a determinat o majorare a prețurilor la îngrășăminte, punând în pericol economia de producție a fermierilor și, implicit, aprovizionarea consumatorilor finali.

Tarfin dezvoltă parteneriate cu distribuitorii regionali de inputuri agricole și utilizează metode avansate de management al riscului, astfel încât fermierii să poată achiziționa mult mai ușor și rapid inputurile necesare, cu termenele de plată de care au nevoie. Tarfin vizează acoperirea la nivel național și accelerarea digitalizării în sectorul agricol.

Credem în puterea tehnologiei și în valoarea adăugată pe care aceasta o poate aduce fermierilor și distribuitorilor deopotrivă. Am ales să ne extindem în România deoarece conștientizăm potențialul industriei locale și capacitatea acesteia de dezvoltare. Intenționăm să venim în ajutorul fermelor mici de familie, pentru a oferi un acces mai facil la finanțarea inputurilor”, a declarat Mehmet Memecan, fondator și CEO Tarfin.

Folosind modele proprii de evaluare a riscurilor agricole, bazate pe algoritmi de tip machine learning, Tarfin plănuiește să faciliteze accesul fermierilor români la toate inputurile agricole necesare, la prețuri competitive, precum și șansa de a plăti la recoltă. Momentan, start-up-ul oferă servicii către distribuitori și se concentrează pe încheierea de parteneriate locale pentru a facilita relația dintre distribuitori și fermieri. Astfel, distribuitorii își pot maximiza mai ușor veniturile, iar fermierii își pot achiziționa inputurile la timp, fără constrângeri financiare.

„Fermierii au un rol crucial pentru bunăstarea noastră. Din acest motiv, încă de la înființare, ne concentrăm eforturile pentru sprijinirea operațiunilor agricole și eficientizarea acestor procese. În momentul de față, suntem în proces de autorizare de către Banca Națională a României pentru a ne putea extinde serviciile atât spre finanțarea fermierilor, precum și a distribuitorilor de inputuri agricole”, a declarat Adina China-Birta, Director General al Tarfin IFN România.

Compania Tarfin a fost fondată în 2017, în Turcia, cu scopul de a ajuta fermierii mici și mijlocii să achiziționeze inputuri agricole precum îngrășăminte, semințe, furaje, produse pentru protecția plantelor, utilaje și echipamente agricole, materiale necesare pentru construcție de sere, solarii și irigații. În prezent, Tarfin colaborează cu peste 1000 de distribuitori și a finanțat inputuri agricole în valoare de 110 milioane de dolari, către 40.000 de fermieri.

„Ne bucurăm că am reușit să atragem capitaluri de peste 14 mil USD, aducând de partea noastră acționari puternici din ecosistemul agricol și fintech, precum Syngenta Group Ventures, Yara Growth Ventures și Elevator Ventures – Raiffeisen Bank International. Cu sprijinul acestora, am reușit să ne extindem pe piața din România, ca un prim pas în eforturile noastre de extindere internațională”, a completat Mehmet Memecan.

sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *