Ungaria anunță planuri pentru construirea a 317 km de autostrăzi noi până în 2032

autostrazi ungaria Foto: europebetweeneastandwest.wordpress.com

Consorţiul condus de fondul de capital privat Themis a câştigat dreptul de concesiune pentru construirea şi întreţinerea autostrăzilor pentru următorii 35 de ani în Ungaria, anunță presa maghiară. Până în 2032, în prima decadă a concesiunii, se vor construi 317 km de autostrăzi noi şi se vor executa extinderi de benzi pe o lungime de 265 km, a declarat Antal Rogán, ministrul responsabil pentru concesiuni, conform MTI, transmite News.ro.

Ministrul responsabil pentru concesiune a anunţat că un consorţiu condus de fondul de capital privat Themis a câştigat dreptul de concesiune pentru construirea şi întreţinerea autostrăzilor pentru următorii 35 de ani. Procedura respectă din toate punctele de vedere standardele UE, cu o licitaţie unică pentru construcţia tronsoanelor noi şi pentru întreţinere, precizează MTI.

Construcţiile noi trebuie realizate pe o lungime de 317 km până în 2032, iar extinderea benzilor va totaliza 265 km în primii zece ani. Ministrul a menţionat tronsoanele autostrăzii M1 de la Bicske, Komárom, Tatabánya, tronsoanele M7 de la Székesfehérvár şi Balatonvilágos, segmentele M3 de la Gödöllő, Bak, Gyöngyös, Hatvan şi Kerekharaszt, prelungirea M3 până la frontiera de est şi unele porţiuni ale autostrăzii M83. Potrivit contractului, exploatarea şi întreţinerea se va efectua pe o lungime de 1 044 km pe toată perioada de 35 de ani a concesiunii, iar toate lucrările de pe tronsoane sunt considerate investiţii de interes naţional, a spus el.

În ceea ce priveşte modelul financiar al proiectului, ministrul a precizat că statul plăteşte cheltuielile, costul întreg al construcţiei şi întreţinerii urmând să fie achitat pe o perioadă de 35 de ani. Concesionarul trebuie să contracteze pe propria cheltuială creditul necesar pentru realizarea proiectului.

Ministrul a spus că veniturile de care dispune statul vor acoperi costul concesiunii, statul ungar nu va transfera drepturile aferente perceperii taxei de drum.

Autostrăzile existente, precum şi cele nou construite, vor rămâne pe toată perioada în proprietatea statului, a menţionat Antal Rogán.

Comentarii

  1. Ungaria a venit cu Autostrada pana la Episopia Bihorului.
    Si -au cam facut partea din Coridorul European

    De la Episcopia Bihor la Cluj e varza.
    Nici in 2030!
    De la Cluj la Tg. Mures e varza.
    Nici in 2030!
    Nici in 2030 nimeni nu va desecretiza spaga Bechtel.

    Şpaga grea face Autostrada sa stea!😪

    Ungurii au tara brazdata de autostrazi iar Romania are catea cioturi!
    Si alea facute in hei, rup!

    Margina -Holdea e un ciot de 10 km nefacut de 15 ani.
    Nu-i asa Tov. Grindeanu?
    😡
    Iar fosta Autostrada Bechtel, cunoscuta ca Autostrada Spagii Nato, zisa si Transilvania se va mai termina vreodata?
    Ca sa fim in pas cu Europa!
    😲
    Ciucurel ai fost vreodata la autostrada Transilvania?
    Grindeanu stie Doar unde e Timisoara si Coasta de Azur.
    😡
    A7 e mortus!
    A 8, nici nu se stie de ea!
    A 12 e in desene!
    Romania e tara Nebrăzdatăde autostrazi dar e si “Romania lucrului bine facut”!😪😪

  2. Slabut … Pana-n 2033 facem noi 1000. Va fac eu rost de bani daca sunteti cuminti …

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.