Camera de Comerț și Industrie a Ungariei avertizează că restricțiile drastice ale comerțului, introduse recent de guvern pentru a stăvili valul trei al pandemiei, vor genera un val de falimente într-o economie afectatată deja puternic de primele două valuri, transmite publicația Nepszava.
Pentru a atenua impactul noilor restricții asupra mediului economic, organizația cere ca în locul măsurii care duce la închiderea magazinelor neesențiale să fie limitat numărul clienților.
”Dacă vor fi necesare alte măsuri epidemiologice, atunci în locul închiderii magazinelor în funcție de activitate, punctul de referință să fie limitarea numărului clienților care intră în magazin și determinarea numărului persoanelor care se află în spațiul respectivei unități comerciale”, arată un comunicat al Camerei de Comerț și Industrie a Ungariei (MKIK).
Potrivit comunicatului, această propunere este susținută și de organizațiile pentru apărarea intereselor din acest domeniu, întrucât o asemenea restricție poate fi gestionată mai ușor de întreprinzători și poate fi, de asemenea, mai ușor de controlat de către autorități. MKIK mai menționează: ”Potrivit semnalelor înterprinzătorilor, măsurile de restricție aflate în vigoare în prezent pot fi interpretate cu dificultate, iar din punctul de vedere al întreprinderilor mici și mijlocii au un impact negativ asupra competitivității”.
Potrivit rezultatelor consultării naționale privind reluarea vieții în Ungaria, publicate și de ziarul ungar ”Népszava”, 88% din respondenți au fost de părere că restricțiile epidemiologice trebuie relaxate treptat, pas cu pas. Deschiderea hotelurilor și a restaurantelor, ca prima măsură, a fost susținută de 87% dintre respondenți, iar a obiectivelor sportive de 75%.