Vânzări record de Ziua Celibatarilor pentru Alibaba, care alege însă în acest an discreția

alibaba

Gigantul chinez al vânzărilor online Alibaba a anunțat vineri un nou record pentru „Ziua celibatarilor”, cu vânzări de 74 de miliarde de euro, potrivit Le Figaro.

Cu ocazia „Zilei celibatarilor”, consumatorii din China plasează comenzi pentru milioane de produse cu prețuri reduse. În acest an, însă, Alibaba, intrat în colimatorul autorităților pentru practici comerciale neloiale și acuzat că încurajează un consumerism nesănătos, a minimizat importanța noului record. „Valoarea vânzărilor nu mai este singurul indicator al succesului”, a subliniat Alibaba, într-un comunicat.

„Ziua celibatarilor” este prezentată în China drept cea mai mare operațiune comercială de vânzări cu reduceri din lume, înaintea Black Friday-ului american. Valoarea vânzărilor realizate de Alibaba în 2021 – 540,3 miliarde yuani (74 miliarde euro) – este cu circa 8,5% mai mare decât anul trecut.

Grupul din Hangzhou (estul Chinei) organiza de obicei o mare operațiune mediatică, cu un ecran imes care transmitea în timp real tranzacțiile efectuate pe platformele sale. Acum, Alibaba a preferat discreția, după ce anul trecut fondatorul său Jack Ma a intrat în vizorul autorităților, care au stopat o listare pe bursă imensă, de 34 miliarde euro, a Ant Group, filiala financiară a gigantului, pe fondul îngrijorărilor legate de riscul sistemic al unei astfel de operațiuni asupra sistemului financiar.

Alibaba s-a ales cu o amendă de 2,3 miliarde de euro pentru abuz de poziție dominantă. Platforma a fost acuzată că interzice comercianților să-și vândă produsele pe platforme concurente și că folosește algoritmi pentru a-și bombarda consumatorii cu recomandări de cumpărături.

„La începuturi eram concentrați pe creștere, în același fel în care părinții se concentrează pe dimensiunea și forța copilului lor. Dar când copilul devine un adolescent, părinții se preocupă să-i dezvolte simțul de responsabilitate, rolul pe care îl va juca în societate. Este ceea ce facem noi în prezent”, a comentat Chris Tung, directorul general de marketing al grupului, într-un mesaj care preia discursul guvernamental.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *