Sectorul bunurilor de lux va depăşi criza coronavirusului în acest an, datorită cheltuielilor interne din Statele Unite şi China, în special pentru pantofi, articole din piele şi bijuterii de ultimă generaţie, a estimat joi compania de consultanţă Bain, potrivit agenției Reuters, citată de news.ro.
Bain estimează că vânzările globale de bunuri personale de lux vor ajunge anul acesta la 283 de miliarde de euro (327 de miliarde de dolari), revenind din criză cu o creştere de 4%, la cursuri de schimb constante, faţă de 2019, înainte de pandemia de coronavirus.
Afacerile din Statele Unite, care anul acesta au depăşit Europa ca cea mai mare piaţă de lux, au fost stimulate de campaniile de vaccinare timpurie şi de o revenire rapidă a consumului local.
Cererea din China, motorul de creştere al industriei de lux, a rămas puternică până în octombrie, în pofida blocajelor din unele zone, deoarece chinezii, incapabili să călătorească în străinătate, au făcut achiziţii pe piaţa lor de origine.
În Europa, afacerile nu au revenit încă la nivelurile anterioare Covid-19 şi ar putea dura până în 2024 pentru a face acest lucru, chiar dacă a avut loc o creştere a activităţilor turistice în timpul verii, a adăugat Bain, ale cărei previziuni sunt urmărite îndeaproape de industria de lux.
Cei mai mari jucători din industrie, cum ar fi LVMH, Hermes şi Kering,şi-au revenit deja puternic din criza sănătăţii, depăşind cu mult nivelurile afacerilor din 2019, pe măsură ce restricţiile sunt relaxate şi se reia viaţa socială.
Vânzările totale pentru sector bunurilor de lux au scăzut cu 23% în 2020, cea mai mare scădere înregistrată vreodată şi prima din 2009.
Deşi vânzările legate de călătoriile internaţionale nu s-au întors, mărcile au creat noi afaceri, concentrându-se pe servicii de catering pentru consumatorii interni, nu numai în centrele de lux de top, ci şi în oraşele de nivelul al doilea şi al treilea.
Un sfert din vânzările globale din acest an au fost realizate către noi consumatori, potrivit estimărilor Bain.
”Mărcile atrag o nouă bază de clienţi, cu campanii puternice de marketing şi online, în timp ce clienţii existenţi cumpără mai mult”, a declarat partenera Bain Federica Levato, care este coautoare a studiului.
Cumpărătorii sub 40 de ani sunt de aşteptat să reprezinte peste 60% din achiziţiile de lux în acest an şi mai mult de 70% până la 2025.