Poduri noi peste Prut între România și Republica Moldova: Guvernul aprobă indicatorii pentru Podul de la Ungheni, parte din proiectul Autostrăzii Unirii – A8. Finanțare europeană nerambursabilă de 82 de milioane de lei de la Comisia Europeană

Pod Prut Ungheni A 8 Sursa Andrei Spânu

Guvernul va aproba miercuri indicatorii tehnico-economici pentru Podul peste Prut de la Ungheni, primul pod cu patru benzi dintre România și Republica Moldova fiind inclus în proiectul Autostrăzii Unirii – A8. Podul rutier de la Ungheni costă 160 de milioane de lei, iar Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 82 de milioane lei (16,5 milioane Euro), grantul din Programul CEF – Connecting Europe Facility urmând să fie acordat miercuri, la Constanța, într-o ceremonie cu participarea comisarului european pentru Transporturi, Adina Vălean, și a ministrului Sorin Grindeanu.

Primul pod peste Prut dintre România și Republica Moldova proiectat la 4 benzi va avea o lungime de 260 de metri, iar durata execuției este stabilită la 24 de luni, potrivit Notei de Fundamentare. După aprobarea în Guvern, CNAIR poate lansa licitația pentru execuția lucrărilor.

„Proiectul are ca scop crearea unei căi de comunicație modernă cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, în fluidizarea traficului, creșterea siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelurile în zonele tranzitate în prezent și care scurtează legăturile rutiere cu Republica Moldova, Ucraina și Rusia. Podul peste râul Prut la Ungheni va realiza legătura între Autostrada lași – Ungheni și zona de frontieră cu Republica Moldova. Cooperarea transfrontalieră la granița externă a UE reprezintă una dintre prioritățile Uniunii Europene în perioada de programare 2014-2020, unul dintre obiectivele strategice ale instrumentului European de Vecinătate (ENI – European Neighbourhood Instrument) fiind promovarea unor condiții mai bune pentru asigurarea mobilității persoanelor, bunurilor și capitalului. Podul peste Prut este amplasat în regiunea transfrontalieră România – Republica Moldova. Pe teritoriul României amenajările pentru drum și pod sunt amplasate în extravilanul comunei Golăiești, județul lași, iar pe teritoriul Moldovei obiectivul se va conecta cu varianta de ocolire a  orașului Ungheni din raionul Ungheni. Podul peste Prut va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere cu Republica Moldova contribuind, de asemenea, la conectivitatea Republicii Moldova la rețeaua europeană de transport TEN-T. Soluția tehnică constă în realizarea a două poduri paralele cu tablier mixt oțel-beton, gindă continuă cu înălțime variabilă (un pod pentru fiecare sens de circulație). Lucrarea de artă va avea schema statică de grindă continuă cu trei deschideri de 70,00 m + 100,00 m + 70,00 m și lungimea totală de 261,20 m”, arată Proiectul de Hotărâre de Guvern.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Podul peste Prut de la Ungheni pe care România îl va construi la frontiera cu Republica Moldova urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național, aceasta fiind soluția pentru ca podul să nu rămână „muzeu” în lipsa conexiunii cu Autostrada Unirii – A8, anunța în ianuarie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Podul de la Ungheni (care include și vama rutieră) poate fi terminat în 2025-2026, înainte de secțiunea de Autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni, mult întârziată în etapa studiului de fezabilitate, iar conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat Grindeanu.

Amenajarea Punctului de Frontieră: 

Platforme aferente punctului de frontieră. S-a proiectat un punct de trecere vamal care corespunde traficului rutier de perspectivă. Acesta se desfașoară pe o lungime de cca. 540 m și este prevăzut cu zonă de parcare și cântar pentru autovehiculele de transport marfă, parcări pentru autoturisme și cladire administrativă. Accesul în/din țara se va face pe câte șapte benzi pentru fiecare sens de circulație (două benzi pentru autobuz/autocar/microbuz cu lățimea de 5 m fiecare, trei benzi pentru autoturisme cu lățimea de 3,50 m fiecare și două benzi pentru tiruri cu lățimea de 5 m fiecare).

Următorul pod peste Prut cu patru benzi este cel de la Albița (pod nou).

Marți, la Chișinău, au fost semnate acorduri bilaterale pentru trei noi poduri peste Prut, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, care a reprezentat România:

„În cadrul acestei întâlniri, am avut onoarea de a semna din partea României, alături de doamna ministru Lilia Dabija, trei acorduri bilaterale dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova, care prevăd reabilitarea și consolidarea a două poduri rutiere, precum și reconstruirea unui pod până în 2027, pentru care cele două țări își vor coordona acțiunile la nivelul autorităților centrale și locale implicate, după cum urmează:

𝗔𝗹𝗯𝗶𝘁𝗮 (𝗥𝗢) – 𝗟𝗲𝘂𝘀𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstruirea unui pod nou cu 4 benzi, care va corespunde cerințelor creșterii traficului de la punctul de trecere a frontierei între cele două localități, Albița și Leușeni

𝗢𝗮𝗻𝗰𝗲𝗮 (𝗥𝗢) – 𝗖𝗮𝗵𝘂𝗹 (𝗠𝗗): pentru acest pod, sunt necesare lucrări de reabilitare și consolidare care să elimine deficiențele existente

𝗦𝗰𝘂𝗹𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) – 𝗦𝗰𝘂𝗹𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗): pentru acest pod sunt necesare lucrări de modernizare

Cele trei obiective de investiții de mai sus au studiile de fezabilitate privind stabilirea indicatorilor tehnico-economici finalizate, iar acum se află în faza de obținere avize mediu+ape, urmând apoi lansarea procedurilor de atribuire a contractelor pentru proiectarea și execuția lucrărilor.

Vă reamintesc faptul că am reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) – Giurgiulești (MD) și pe lângă reabilitarea și consolidarea celor 3 poduri menționate anterior, pentru care am semnat azi acordurile bilaterale, am demarat procedurile și pentru:

construcția a noi poduri rutiere peste Prut, ale căror oferte depuse se află în curs de evaluare:

Stânca (RO) – Costești (MD)

Bumbăta (RO) – Leova (MD)

Fălciu (RO) – Leca (MD)

Construcția unui pod nou la nivel de autostradă:

Ungheni (RO) – Ungheni (MD)”, a afirmat Ionel Scriosteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cand vor termina podul despre A 8 nici nu se va mai vorbi!
    PNRR finit!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.