Autostrada Unirii -A8 : CNAIR avizează săptămâna aceasta Studiul de fezabilitate pentru sectorul de munte, Miercurea Nirajului-Leghin (157 km.) Urmează Comisia Interministerială pentru indicatorii tehnico-economici

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Pas important pentru proiectul Autostrăzii ,,Unirii” -A8, secțiunea de munte Miercurea Nirajului-Leghin (157 km.). CNAIR urmează să aprobe săptămâna aceasta Studiul de Fezabilitate pe care l-a predat proiectantul Acciona (Spania) după care urmează avizarea proiectului în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, iar apoi aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Comisia Interministerială (de la Ministerul Dezvoltării). Sunt etapele obligatorii de parcurs pentru ca Executivul să emită Hotărârea de Guvern pentru ca licitația de execuție să fie, în sfârșit, lansată și până la sfârșitul anului, așa cum a promis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu și directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Calendarul secțiunii de munte a fost prezentat de directorul general interimar al Companiei pentru Investiții Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi : ,,În perioada 21-25 August 2023 va avea loc Consiliul Tehnico-Economic (CTE) în cadrul CNAIR pentru avizarea SF-ului pe secțiunea montană, Miercurea Nirajului-Leghin (Vânători Neamț). După acest CTE CNAIR urmează la câteva zile CTE MT, iar apoi Comisia Interministerială care va aproba indicatorii tehnico-economici și în urma căreia se va emite un HG cu privire la acești indicatori și decizia de finanțare a acestui proiect. Acest proiect va fi finanțat din Programul de Transport 2021-2027 și Bugetul de Stat. Odată cu emiterea HG-ului urmează inițierea licitației de Proiectare și Execuție pe secțiunea montană, etapă pe care regiunea Moldovei o așteaptă de peste 16 ani !” a transmis Cătălin Urtoi. Inițial, termenul pentru predarea Studiului de Fezabilitate era 11 august, însă prestatorul nu a reușit să efectueze toate forajele geotehnice prevăzute, mai ales cele mai dificile în zona de munte după cum Economedia a explicat aici.

La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol a dat asigurări că, secțiunea de munte (aprox. 5 miliarde Euro) va avea finanțare asigurată prin Programul Transport (40 % finanțare europeană/60 % Bugetul de Stat) : ,,Prestatorul (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A) și-a asumat că va înainta rapid toată documentația astfel încât până la sfârșitul lunii august ea sa fie avizată de Consiliului Tehnico- Economic al CNAIR. După parcurgerea tuturor etapelor de avizare a indicatorilor tehnico-economici, CNAIR va promova următoarele etape necesare realizării acestui obiectiv. Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț (211,1 km), parte a A8, este împărțită în 3 secțiuni, astfel:

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
– Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km): finanțare PNRR,
– Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km): finanțare PT,
– Secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 km): finanțare PNRR.”-Cristian Pistol.
Până la sfârșitul anului urmează să fie predat și Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni (93 km.). UMB a câștigat licitația pentru lotul PNRR Leghin-Târgu Neamț, dar este contestat de Danlin, iar la începutul lunii septembrie va fi desemnat câștigătorul lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului.

Comentarii

  1. Abia astept sa vad in executie lotul asta. Sunt din Sovata, va ajuta enorm traficul in zona asta. Presupun ca la vara anului 2024 o sa avem contract semnat cu asocierea de firme cine vor face sectiunea grea. Probabil o sa fie impartit in 4-5 loturi sectiunea de mijloc si sper ca Danlin nu va participa sa conteste totul.

  2. Cea mai așteptată autostradă cu cea mai grea parte a sa. Abia aștept să o văd atribuită cuiva s-o execute, oricui dar nu Danilinului Prepeleac, care știe doar să submineze totul. Sunt din Neamț ca și ei și îmi vine să mă duc să le pun o bombă la sediul firmei. Rușine apărători ai hoțiilor lui Arsene.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.