Autostrada Unirii (A8) : CNAIR anunță în prima parte a lunii septembrie constructorul lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului finanțat din PNRR. Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea de munte (157 km.) va fi predat până la sfârșitul lunii

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii (A8) va fi anunțat în prima parte a lunii septembrie, iar până la sfârșitul lunii va fi predat Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea de munte Miercurea Nirajului-Leghin (156 km.), a transmis joi, directorul CNAIR, Cristian Pistol. Pentru Lotul III, Leghin-Târgu Neamț de pe A8, CNAIR a primit șase oferte și l-a desemnat câștigător pe UMB, dar Danlin a depus contestație, iar pentru lotul I Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, finanțat tot din PNRR sunt depuse opt oferte, iar noul termen din SEAP este 7 septembrie (inițial era 25 iulie).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Totodată, șeful CNAIR a venit cu explicații și despre secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii în contextul discuțiilor despre ,,închiderea” Studiului de Fezabilitate, contract semnat în 2019 cu o firmă din Spania. O scrisoare deschisă a Asociației ,,Hai că se poate” din Iași menționa termenul de vineri, 11 august pentru predarea documentației tehnice, după cum Economedia a explicat aici.

,,Pas important pentru construcția secțiunii Miercurea Nirajului-Leghin A 8 ! Am avut astăzi o ședința de lucru în care am discutat despre finalizarea și predarea către CNAIR a Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț, secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin. Prestatorul (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A) și-a asumat că va înainta rapid toată documentația astfel încât până la sfârșitul lunii august ea sa fie avizată de Consiliului Tehnico- Economic al CNAIR. După parcurgerea tuturor etapelor de avizare a indicatorilor tehnico-economici, CNAIR va promova următoarele etape necesare realizării acestui obiectiv.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț (211,1 km), parte a A8, este împărțită în 3 secțiuni, astfel:

– Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km): finanțare PNRR,

– Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km): finanțare PT,

– Secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 km): finanțare PNRR.

Ofertele depuse pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a secțiunii Târgu Mureș – Miercurea Nirajului sunt în evaluare și estimăm că în prima parte a lunii septembrie vom desemna câștigătorul.” -a transmis Cristian Pistol.

Contractul încheiat între ACCIONA (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA) și CNAIR în 2019 este un exemplu perfect despre cât de mult ne-au costat criteriul „păgubos” prețul cel mai mic și subevaluarea unui Studiu de Fezabilitate, „cărămida” pentru un bun proiect. În 2019, Acciona a semnat contractul de completare a studiului de fezabilitate pentru 17 milioane lei, față de cele 35 milioane lei estimarea CNAIR, aceasta fiind una dintre problemele contractului, lungimea totală a traseului fiind de 211 km. Spre comparație, următorul segment al A8, Târgu Neamț – Iași – Ungheni, a avut în 2021 un contract de 58 milioane lei (n.r. include și PT).

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.