Compania de Drumuri și constructorul Maristar vor da în circulație noul pod peste Dâmbovița de pe DN 73 Pitești – Câmpulung – Brașov la sfârșitul lunii noiembrie, cel mai lung pod în arc din România fiind la 93% execuție, potrivit anunțului oficial al CNAIR. Podul din zona localității argeșene Podul Dâmboviței este cel mai lung „pod de tip arc cu calea sus” și va permite ridicarea restricțiilor pentru camioane de pe actualul pod peste Dâmbovița, pod monument istoric construit în 1886. Întârzierea față de termenul din contract, 11 septembrie 2023, este cauzată de livrarea unor componente din compunerea podului.
„Șantierul podului de pe DN73, zona localității Podu Dâmboviței, județul Argeș ! Lucrările se apropie de final, stadiul fizic fiind de 93%. Recepția și deschiderea traficului fără restricții de tonaj pe acest sector de drum este programată pentru sfârșitul lunii noiembrie”, a transmis CNAIR.
Date tehnice: „Podul nou dimensionat la EuroCod va avea o lungime totală de 170 m și va fi de tip arc metalic, cu calea sus. Rampele de acces din pamânt armat cu o înălțime de maxim 10 m și o lungime de 593 m. Subtraversare a rampei Pitești printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 m și lățimea de 5 m, pentru accesul la proprietăți pe un drum local. Amenajarea a două intersecții la DN73 pentru accesul spre centrul localității Podul Dâmboviței. Podul existent de pe DN73 la km 78+519 „Podul Dâmboviței” este un pod din zidărie din moloane de piatră a cărui construcție s-a finalizat în anul 1886 și a fost declarat monument istoric conform listei monumentelor istorice aprobată prin ordinul ministrului Culturii și Cultelor nr. 2361/2010. În soluția promovată, podul nou are o lungime totală de 170,00m și traversează râul Dâmbovița, în aval de podul istoric, printr-o deschidere de 100,00m, încadrată de două deschideri marginale de câte 35,00m fiecare. Lungimea totală a proiectului va fi de 760.00m (pod peste râul Dâmbovița și rampele de acces), prin această investiție realizându-se o variantă de ocolire a centrului localității Podul Dâmboviței. De asemenea, lucrările executate vor conduce la eliminarea restricțiilor de tonaj și de gabarit de pe DN 73, astfel redeschizându-se legătura dinte Pitești și Brașov pentru traficul greu”, arată un comunicat CNAIR. Valoarea totală a proiectului este de 46 milioane lei, iar finanțarea europeană de 32 de milioane lei.
Pentru modernizarea DN 73 Câmpulung – Bran – Brașov, CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Brașov, a primit nouă oferte, iar termenul pentru desemnare este stabilit pentru 24 noiembrie, potrivit datelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia. Modernizarea DN 73 se face pe o lungime de aproximativ 74 de kilometri în județele Argeș și Brașov, în special tronsonul rămas nemodernizat între Câmpulung și Fundata după rezilierea contractului cu Azvi. Primele lucrări de modernizare pe DN 73 au început în urmă cu aproape 10 ani (detalii aici).
Podul peste Dâmbovița de pe DN 73 (Captură Google):