Sapte oferte au fost depuse la a doua licitație CNAIR pentru proiectarea preliminară a lotului Caransebeș-Lugoj, lotul 4 al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj ,,Autostrada Sudului”, a transmis luni, 15 aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Este a doua licitație pentru lotul de 50 kilometri după ce prima procedură a fost anulată din cauza câștigătorului din Turcia, o firmă de proiectare care nu a depus actele pentru semnarea contractului (detalii aici).
Primele trei loturi, de la Filiași la Caransebeș au contracte semnate pentru studiul de fezabilitate cu DP Consult, Egis și Proiect Consult Regiunea Transilvania.
,,Pentru proiectarea ultimului lot al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj au fost depuse astăzi 7 oferte ! Studiul de Fezabilitate pentru sectorul Caransebeș-Lugoj (50 km) trebuie să fie finalizat in maximum 20 de luni, după semnarea contractului. Suma estimată pentru derularea acestui contract este de 18,56 milioane de lei (fără TVA) sumă asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile. Întregul proiect al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj (aproximativ 230 km) are un rol important în asigurarea unor conexiuni moderne atât între regiunile istorice ale Romăniei cât și între estul și vestul Uniunii Europene.” – Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni.
Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni
Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni
Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km), 22 de luni
Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km), 18 luni
Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă”, afirma, la lansarea licitațiilor, ministrul Sorin Grindeanu.
A doua licitație pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) a lotului 4 Caransebeș-Lugoj care face parte din proiectul ,,Autostrăzii Sudului” Filiași-Lugoj a fost publicată pe 2 februarie 2024 în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP). Prima procedură, lansată în aprilie 2022 a fost anulată în primele zile din ianuarie din cauza proiectantului câștigător din Turcia care a refuzat sau nu a reușit să depună actele necesare semnării contractului (detalii aici). Față de prima procedură, CNAIR a menținut costul estimat de 18 milioane lei, dar a adăugat o lună (prima licitație avea 20 de luni). Rămâne de văzut dacă cei trei proiectanți de pe loturile Filiași-Caransebeș unde sunt contracte semnate vor respecta termenele de predare, iar Ministerul Transporturilor nu a greșit atunci când a reziliat (ilegal după cum a decis CNSC) procedura veche pentru tot drumul Craiova-Lugoj al cărui contract de proiectare la cheie avea șanse de semnare cu Egis.
Pe 1 aprilie, CNAIR a lansat în consultare publică traseul primului lot al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj. De la Craiova la Filiași (52 km.) profilul este Autostradă, iar Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pe 28 martie 2024.