Drum Expres Oradea-Arad : Strabag câștigă contestația la CNSC pentru lotul 1 Oradea-Salonta/CNAIR așteaptă ofertele pentru lotul 2

Drum Expres Craiova Pitești Lot 3 deschidere

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis contestația constructorului Strabag (Austria) la contractul pentru execuția primului lot al Drumului Expres Oradea-Arad. Astfel, CNAIR este obligată să răspundă solicitării constructorului conform deciziei CNSC pe care a consultat-o Economedia. Totodată, joi 9 mai este termenul-limită pentru depunerea ofertelor pe lotul 2, tronson de 39 km. care include și drumul de legătură cu Salonta (punct nou de trecere a frontierei cu Ungaria). Procedura pentru lotul 2 nu este contestată și nici suspendată, prin urmare joi, după ora 16 00 se vor anunța ofertanții. Pentru Lotul 3 (47 km.) licitația rămâne suspendată până la publicarea răspunsurilor CNAIR la solicitările de clarificare pe care le-au depus constructorii.

Licitația pentru primul lot al Drumului Expres Oradea – Arad a fost publicată în SEAP pe 22 februarie, costul estimat pentru lotul Oradea – Salonta cu o lungime de 33,7 km fiind cuprins între 2,7 și 3,1 miliarde lei. Drumul Expres are o lungime totală de 120 km, cu punct de trecere a frontierei nou între România și Ungaria la Salonta (jud. Bihor), iar în ultimele luni a avut un parcurs fulger, una dintre explicații fiind componenta strategică a Drumului Expres pe traseul Marea Baltică, Marea Neagră, Marea Egee, cel mai scurt traseu din nordul în sudul Europei și continuarea cu viitoarea Autostradă Timișoara – Moravița – Belgrad (legătura cu Serbia).

Contestația Strabag admisă pe Lotul 1 Oradea-Arad :

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Drumul Expres Oradea – Arad are trei loturi, iar durata de realizare este de 24 de luni. Chiar dacă vor fi la câmpie, lotul 3 de 47 de kilometri va fi cel mai lung din România:

– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).

– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)

– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).

Pe lotul 1 Oradea – Salonta sunt proiectate 32 de poduri și pasaje cel mai lung fiind pasajul de la km. 4 peste linia de tren Timișoara – Oradea, pasaj cu o lungime de 727 metri. Un alt pasaj cu o lungime semnificativă, 449 metri este la km. 0, Pasajul Meșteșugarilor.

Contestația pe care a depus-o Strabag pentru primul lot al DEx 11 :

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: