Schimbări în structura de conducere a locației ZF R&D Tech Engineering Center din Timișoara. Dn 31 octombrie 2025, Sever Scridon, director al ZF Tech Center din Timișoara, se retrage din funcția pe care o deține în cadrul ZF, anunță grupul german, la doar câteva zile după ce compania a confirmat că își restrânge activitatea din Timișoara, urmând să concedieze din personal.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Începând cu 15 octombrie 2025, conducerea ZF Tech R&D Center Timișoara va fi preluată de doi directori

„Dr. Sever Scridon, directorul ZF Tech Center din Timișoara, a decis să părăsească ZF. Compania își exprimă recunoștința pentru dedicarea sa constantă, pentru rolul important pe care l-a avut în dezvoltarea locației din Timișoara și pentru consolidarea parteneriatelor regionale”, a transmis compania.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Începând cu data de 15 octombrie 2025, coordonarea locației va fi responsabilitatea comună a doi directori. Unul dintre aceștia este Mathias Eickhoff, lider global al centrelor tehnologice corporate din cadrul ZF și director al centrului tehnologic din Pilsen, Cehia. Mathias activează de peste 30 de ani în ZF. Celălalt este Florin Boc, în prezent, responsabil de echipa de software corporate din Timișoara. S-a alăturat companiei în anul 2008, iar înainte a lucrat câțiva ani în cadrul locației ZF din Koblenz, Germania.

„Pe lângă menținerea rolurilor și responsabilităților actuale, suplimentar, ambii lideri vor prelua responsabilitatea de conducere a locației ZF din Timișoara. Până la sfârșitul lunii octombrie, dr. Sever Scridon va oferi suport noii echipe de conducere pentru eficientizarea acestui proces de tranziție”, au mai transmis reprezentanții ZF.

Într-o declarație comună, dr. Eickhoff și dl. Boc au afirmat: „Ne onorează să ducem mai departe această moștenire construită la Timișoara. În actualul context de profundă schimbare din industrie, suntem de părere că talentele noastre locale și expertiza colectivă vor avea un rol decisiv asupra viitorului mobilității.”

„ZF Timișoara rămâne o locație strategică în rețeaua globală de R&D și inginerie din cadrul ZF, susținând inovația în sectoare diverse”, se mai arată în informarea de presă.

Grupul restrânge activitatea în România

Schimările din conducerea de la Timișoara vin la doar câteva zile după ce ZF a confirmat restrângerea activității în România, într-un răspuns pentru Economedia. Anterior, consultantul Doru Șupeală anunțase că ZF e una dintre companiile care urmează să facă disponibilizări.

Explicațiile ZF cu privire la măsurile de restrângere ale activităților:

„Pe fondul provocărilor actuale resimțite la nivel global în sectorul automotive, ZF a anunțat ajustarea strategică a prezenței R&D din Timișoara. În urma acestei rezoluții, compania va renunța treptat la o parte dintre activitățile locației ce aveau ca obiect convertoarele și invertoarele, tehnologii care vor fi excluse din portofoliul viitor al produselor ZF. Această decizie complexă va duce la reducerea a aproximativ 134 de poziții de ingineri.

Totodată, ZF a anunțat implementarea unor restructurări planificate în echipele de Cybersecurity și DIS (Global Software Center). Scăderea semnificativă a vânzărilor a determinat hotărârea de sistare a operațiunilor locale din cadrul diviziei de Cybersecurity, rezultând în reducerea a circa 9 poziții. Concomitent, în cadrul echipei DIS, restrângerile bugetare de la nivel global și suspendarea mai multor proiecte au condus la diminuarea cererii pentru serviciile sale. Drept urmare, aproximativ 16 poziții vor fi desființate în mod gradual.

Aceste decizii survin în urma unui amplu proces de evaluare a tuturor scenariilor posibile, inclusiv realocări interne sau proiecte externe. Din păcate, până în prezent nu au fost identificate soluții sustenabile.  Locația ZF R&D din Timișoara va continua să opereze ca un hub R&D ce reunește circa 400 de profesioniști în sectoare de activitate ca tehnologia șasiului, cercetare și dezvoltare corporate, precum și funcții administrative”, a transmis ZF.

ZF Friedrichshafen este prezent în România prin companiile TRW Automotive Safety Systems (Timișoara) și TRW Airbag Systems (Roman). La Centrul Tehnic din Timișoara, inginerii lucrează la dezvoltarea sistemelor de direcție și frânare, în primul rând pentru divizia Active Safety Technology. Germanii sunt prezenți pe piața românească prin intermediul companiei americane TRW Automotive, preluată în 2014 contra sumei de 12,4 miliarde dolari.

Conform celor mai recente date de pe site-ul ZF, grupul avea în România aproximativ 5.000 de angajați, în șase locații (din Timișoara, Roman, București), care livrează produse și soluții pentru airbaguri, volane, servicii de inginerie pentru sisteme de siguranță activă, servicii de cercetare și dezvoltare în industria auto.

TRW Automotive Safety Systems și-a redus în 2024 numărul de angajați cu aproximativ 50 (de la 2693 în 2023 la 2644), conform datelor consultate de Economedia pe portalul Ministerului Finanțelor. La TRW Airbag Systems, scăderea de personal a fost și mai amplă (-170): de la 1651 de angajați în 2023, firma a ajuns la 1481 în 2024.

Grupul auto german ZF Friedrichshafen a anunțat în această lună că va reduce aproximativ un sfert din personalul său din divizia de tehnologie pentru sisteme de propulsie electrificate până în 2030, în cadrul unui acord de restructurare încheiat cu comitetul de întreprindere și sindicatul IG Metall, conform Reuters.

Măsura face parte dintr-un plan mai amplu anunțat anul trecut de ZF Group, care prevede eliminarea a până la 14.000 de locuri de muncă în Germania, în contextul în care industria auto se confruntă cu o cerere slabă de vehicule electrice și tensiuni comerciale la nivel global. ZF are, de asemenea, o datorie mare din achizițiile anterioare.

Vezi și:

UPDATE. Noi concedieri legate de industria automotive în România, pe segmentul IT. Grupul ZF confirmă restrângerea activității în România/ Aproximativ 160 de angajați rămân fără loc de muncă / Și gigantul indian Tata face concedieri în România