Grupul suedez H&M este unul dintre primii care arată consecințele războiului din Ucraina. Primul său trimestru a fost dezamăgitor, în ciuda revenirii la profit și astfel retailerul de modă va închide 240 de magazine, scrie Retail Detail.
La fel ca mulți retaileri, H&M Group a oprit operațiunile în Rusia, Belarus și Ucraina de la izbucnirea războiului. Acest lucru a avut consecințe imediate: în primele patru săptămâni ale lunii martie, vânzările nete au crescut cu doar 6 %, ceea ce este semnificativ mai puțin decât în primul trimestru.
În primul trimestru al exercițiului său financiar, care s-a încheiat la sfârșitul lunii februarie, grupul de modă a înregistrat în continuare o cifră de afaceri cu 18% mai mare decât cu un an înainte. Excluzând efectele valutare, vânzările au crescut chiar cu 28%, însumând 4,67 miliarde de euro. Cu toate acestea, Rusia a fost a doua cea mai mare piață a companiei și a reprezentat 4 % din totalul vânzărilor. În total, 185 de magazine sunt acum închise, în timp ce în alte părți 42 de magazine sunt închise din cauza crizei de coronavirus.
Fără închiderile din Rusia, Ucraina și Belarus, vânzările în martie ar fi crescut cu 11%. H&M are acum probleme pe două dintre cele mai mari piețe ale sale, a remarcat Financial Times. Recent, grupul s-a confruntat cu un boicot în China, când jucătorul de fast-fashion a încetat se mai aprovizioneze cu bumbac din regiunea Xinjiang, unde minoritatea musulmană a Chinei uigurii ar fi fost forțată să muncească.
De asemenea, scandalul în care a fost implicată compania în China i-a determinat pe suedezi să închidă definitiv magazine: pentru acest an, H&M Group plănuiește să deschidă 95 de magazine noi (în principal pe piețe noi din America de Sud și Europa de Est), dar și să închidă 240 de magazine. În cele din urmă, grupul va încheia anul cu aproximativ 145 de magazine mai puțin. Închiderile sunt în principal pe piețe consacrate, deși compania nu a precizat încă unde.
Pentru primul trimestru, H&M a putut un profit în creștere, dar această majorarea nu a fost una semnificativă. Profitul net a crescut la 21 de milioane de euro, ceea ce este semnificativ mai mic decât cele 89 de milioane de euro la care se așteptau analiștii.
Profitul dezamăgitor s-a datorat pandemiei de COVID-19 între noiembrie și februarie, în timp ce grupul a făcut și investiții substanțiale în tehnologie și logistică la începutul noului an, a explicat directorul general al companiei, Helena Helmersson. În primul trimestru al anului trecut, retailerul suedez de îmbrăcăminte a înregistrat în continuare pierderi de 100 de milioane de euro.