BMW: Problemele privind aprovizionarea cu semiconductori ar putea dura până în 2023

masini, bmw Sursa foto: Pexels

Problemele în aprovizionarea cu semiconductori ar putea să afecteze industria auto şi în 2023, a declarat directorul general al constructorului auto german BMW, Oliver Zipse, într-un interviu publicat luni în cotidianul elveţian Neue Zuercher Zeitung (NZZ), transmite Reuters, citat de Agerpres.

„Suntem în continuare în mijlocul crizei semiconductorilor. Mă aştept să vedem unele îmbunătăţiri cel mai târziu anul următor, dar ne vom confrunta în continuare cu un deficit fundamental în 2023″, a spus Oliver Zipse.

Declaraţiile de luni ale lui Zipse oferă o perspectivă mai pesimistă decât cea evocată anterior de producătorul auto german de automobile premium. În conferinţa organizată la mijlocul lunii martie, pentru anunţarea rezultatelor pe anul 2021, BMW estima că criza semiconductorilor se va prelungi până în 2022.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Cu toate acestea, şeful BMW este mai optimist decât Arno Antlitz, directorul financiar de la rivalul Volkswagen, care sâmbătă a declarat că nu se aşteaptă ca oferta să poată ţină pasul cu cererea până în 2024. Într-un interviu pentru cotidianul german Borsen-Zeitung, acesta a spus că blocajele de aprovizionare vor începe să se diminueze la finele acestui an, iar în 2013 producţia va reveni la nivelul din 2019, însă, cu toate acestea, nu va fi suficient pentru a ţine pasul cu cererea crescută pentru semiconductori.

Lipsa de cipuri a condus la probleme în producţia şi livrarea de noi automobile, ceea ce la rândul său a avut un efect asupra preţurilor automobilelor second-hand, în contextul în care oamenii s-au îndreptat spre piaţa automobilelor de ocazie în loc să aştepte mai mult pentru un automobil nou.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: