Manager HSBC, trecut printr-un atac de cord, își povestește experiența despre munca până la epuizare, într-o postare virală. “Mi s-a întâmplat mie, ți se poate întâmpla ție”

munca, stres, birou, birouri, angajat Sursa foto: Pixabay

La 45 de ani, Jonny Frostick, manager în cadrul HSBC, tocmai a trecut printr-o experiență traumatizantă – un atac de cord, după luni de muncă suprasolicitantă, în pandemie, potrivit Bloomberg Managerul și-a povestit experiența într-un text publicat pe platforma LinkedIn, iar postarea sa a adunat peste 7 milioane de vizionări și a reaprins discuția despre cultura muncii și echilibrul între timpul alocat serviciului și vieții personale, mai ales într-o perioadă în care pandemia a schimbat regulile jocului.

Englezul de 45 de ani este doar unul dintre cazurile recente de angajați din domeniul financiar care aduce în spațiul public discuția despre cultura muncii, în pandemie, și anularea limitelor între viața de familie și cea de serviciu. “Mă aflam la muncă vineri, la ora 8 seara, epuizat, gândindu-mă că trebuie să pregătesc ceva pentru luni și nu am avut timp. Și am început să lucrez în weekeduri”, a povestit el. Frostick a spus că el și colegii săi petreceau foarte mult timp în call-uri pe zoom, iar zilele de lucru puteau să se extindă la 12 ore. Izolarea care vine la pachet cu munca la distanță a avut de asemenea efecte negative.

Fost muncitor în Construcții, Frostick a lucrat mai întâi pentru afacerea tatălui său, într-un orășel de coastă, apoi s-a mutat în Londra și a ajuns să lucreze pentru companii ca Accenture Plc, JPMorgan Chase & Co., Deutsche Bank AG. Frostick, tatăl a trei copii, spune că se simte responsabil pentru munca în exces și neglijarea sănătății, care a culminat cu un atac de cord. “Mi s-a întâmplat mie, ți se poate întâmpla ție. Trebuie să schimbi asta”, a spus managerul, care și-a propus să înceapă o discuție generală despre cultura muncii în perioada de după pandemie. În postarea sa, managerul se angaja să facă schmbări, inclusiv în ceea ce privește limitarea discuțiilor pe zoom, să își schimbe abordarea față de muncă și să petreacă mai mult timp cu familia. Frostick a menționat de asemenea că nu acuză compania pentru această situație. Postarea sa a primit aproape 200.000 de likeuri și sute de mesaje de la oameni pentru care experiența sa părea familiară.

“Îi dorim lui Jonathan să se recupereze repede. Răspunsul la această temă arată că ea reprezintă o preocupare pentru multă lume și îi încurajăm pe toți să considere sănătatea și starea de bine o prioritate”, a spus Heidi Ashley, purtător de cuvânt HSBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: