Autorităţile croate au lansat vineri o campanie guvernamentală, în valoare de mai multe milioane de euro, care are drept obiectiv vaccinarea a aproximativ 80.000 de lucrători din sectorul turismului în săptămânile următoare precum şi oferirea de teste antigen subvenţionate turiştilor, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Hotelierii croaţi speră că numărul mic de vizitatori din prezent să revină la cifre mai normale începând de la mijlocul lunii mai, pe măsură ce restricţiile de călătorie sunt relaxate treptat în Europa, şi pentru aceasta vor să se asigure să sunt bine pregătiţi.
„Investim puternic în sejururi sigure pentru oaspeţii noştri, de la dezinfecţie şi geamuri de protecţie la recepţie, la mai mult personal care să servească mâncarea şi până la proceduri de înregistrare şi plăţi digitale”, a declarat Eva De Zan Prusina, director de PR la grupul Plava Laguna, care deţine hotelul Parentium din staţiunea Porec.
În mod normal, turismul este responsabil pentru o cincime din economia Croaţiei, însă pandemia de Covid-19 a dus la înjumătăţirea veniturilor din turism în 2020, până la aproximativ 4,8 miliarde de euro.
Graţie campaniei guvernamentale lansată vineri, Banca Centrală a Croaţiei se aşteaptă ca veniturile din turism să ajungă în acest an până la 70% din nivelul normal, o perspectivă optimistă împărtăşită şi de ministrul croat al Turismului, Nikolina Brnjac.
„Am alocat aproximativ 20 de milioane de kuna (3,18 milioane dolari) pentru cumpărare de teste antigen, pentru care turiştii vor plăti doar un preţ simbolic”, a spus Nikolina Brnjac. Aceasta a adăugat că vizitatorii vor primi rezultatele testelor înainte de a se întoarce acasă.
Grupul hotelier Plava Laguna, care deţine 20 de hoteluri în trei locaţii, oferă deja teste COVID-19 la cele trei hoteluri ale sale care sunt deschise în acest moment, la un preţ de cost cuprins între 17 şi 63 de euro de persoană.
“Salutăm decizia Ministerului Turismului de a subvenţiona testele”, a spus managerul Eva De Zan Prusina.
Sursa foto: Pixabay