Surse. Raport de control al Ministerul Transporturilor: Magistrala de Metrou M4 Gara de Nord – Filaret va pierde banii din PNRR/ Ministrul Grindeanu: Vom cere să folosim banii pentru calea ferată

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Magistrala de Metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresu va pierde banii din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), deoarece va fi imposibilă semnarea contractelor pentru 50% din lucrări până în trimestrul patru al anului, iar în plus mai este nevoie de actualizarea studiului de fezabilitate, arată un raport de control al Ministerul Transporturilor obținut de Economedia. Finanțarea europeană este cifrată la circa 300 de milioane de euro.

  • UPDATE: Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a confirmat pentru G4Media concluziile Corpului de control și a declarat că proiectul nu ar fi trebuit introdus în PNRR de la bun început. Întrebat ce va face pentru ca România să nu piardă cele 300 de milioane de euro, Grindeanu a spus că va discuta, în cadrul negocierii mai largi dintre Guvern și Comisia Europeană, ca acești bani să fie mutați la calea ferată, fie la tronsonul Calafat – Craiova, fie pentru proiecte mai mici. Răspunsurile complete ale lui Sorin Grindeanu AICI.

„În ceea ce privește construcția Magistralei M4: București – Sectiunea 1: Gara de Nord – Filaret, investiție inclusă pentru finanțare în PNRR, echipa de control a constatat că va fi practic imposibil ca METROREX SA să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor/țintelor programului de finanțare, în sensul în care nu va fi posibil ca în trimestrul 4 din anul 2022, să aibă loc semnarea contractelor pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitații deschise și concurențiale și prin obținerea autorizațiilor relevante”, potrivit documentului.

Echipa de control a mai constatat faptul că, „deși METROREX SA a beneficiat de finanțarea necesară pentru a avea un proiect matur ce poate fi finanțat pentru implementare, în prezent este necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate în vederea punerii în aplicare a finanțării din PNRR pentru construcția Magistralei M4: București – Secțiunea 1: Gara de Nord – Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA”.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pentru magistrala de metrou M4 Gara de Nord – Filaret nu există nici măcar garanția lansării licitației la sfârșit de vară, după cum a scris Economedia aici.

Nemulțumit de ritmul lent al proiectului, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu avertiza în urmă cu câteva luni conducerea Metrorex (detalii aici).

Tronsonul Gara de Nord – Progresu are 13 stații și un depou, iar contractul va include și 15 rame noi. Contractul pentru proiectarea și execuția primelor șase stații finanțate prin PNRR trebuie să fie semnat până la sfârșitul anului viitor, conform jaloanelor.

Valoarea estimată a lucrării este de circa 7,2 miliarde de lei, fără TVA.

Comentarii

  1. “Valoarea estimată a lucrării este de circa 7,2 miliarde de lei, fără TVA.”

    Aproape valoarea autostrazii Ploiesti-Brasov.

    Ce construim?
    Un metrou care deserveste punctual maxim 300.000 de oameni, n firme
    sau
    O autostrada care trece muntii si deserveste 3.000.000 de oameni, n inmultit cu 2 pana la 7 ori firme.

    • 7 miliarde de lei inseamna aproape 9 miliarde de euro? De cand?

      Asta 1 la mana.

      2. Scoti numere din burta! Verifica sa vezi cam cati oameni locuiesc la o distanta de 600-800 m de statiile m4 (distanta pretabila de parcurs pe jos).

      Bonus: crezi tu ca daca nu o sa se faca m4 vor fi alocati banii pentru a3? In baza a ce?!
      Pana una alta e inca o teapa pe care PSD o da Bucurestiului… o punem frumos langa termoficare, autostrada de centura si multe altele…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.