Licitația pentru 62 de trenuri electrice de scurt parcurs merge mai departe după ce CNSC a respins contestațiile Alstom, Pesa și Siemens. Ofertele la contractul 4 miliarde lei pot fi depuse până pe 6 octombrie, cu trei luni mai târziu față de termenul inițial

tren cfr calatori

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor ( CNSC) a respins contestațiile companiilor Alstom, Pesa și Siemens la licitația Autorității pentru Reformă Feroviară pentru achiziția a 62 de trenuri electrice noi, de scurt parcurs. Licitația a fost lansată oficial la jumătatea lunii mai cu o valoare de 4 miliarde lei pentru trei loturi și avea termen inițial pentru depunerea ofertelor 4 iulie. După clarificări și contestații, noul termen pentru depunerea ofertelor este 6 octombrie, potrivit Sistemului Electronic de Achiziții Publice. Deocamdată, Ministerul Transporturilor prin ARF a reușit să cumpere în primăvară 20 de trenuri electrice noi de lung parcurs, iar luna aceasta a semnat extensia de contract cu Alstom pentru alte 17 unități noi și o durată de mentenanță dublată la 30 de ani.

Alstom, Pesa (Polonia) și Siemens au solicitat Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor clarificări privind termenele de livrare sau modalitatea de calcul a sarcinii maxime pe osie și suspendarea procedurii de achiziție până la rezolvarea clarificărilor/contestațiilor, dar CNSC a respins toate cele trei plângeri ca nefondate : ,,Respinge, ca nefondate, cererile de suspendare a procedurii de atribuire, formulate de POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SA, SIEMENS MOBILITY SRL și ALSTOM TRANSPORT SA, în contradictoriu cu AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ. Împotriva ei se poate formula plângere, în termen de cinci zile de la comunicare.”- decizie CNSC.

Achiziția, finanțată din fonduri europene nerambursabile (POT 2021-2027) și din bugetul de stat al României, este împărțită în 3 loturi și acoperă câte o regiune a țării:

  • Lotul 1 (Est) – include 20 de trenuri care vor deservi municipiile București, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Iași și Suceava. Valoarea licitației: între un miliard și 1,3 miliarde lei.
  • Lotul 2 (Centru – Vest) – include 23 de trenuri care vor deservi municipiile Brașov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrița, Cluj Napoca, Arad, Timișoara și Reșița. Valoarea licitației: între un 1,2 și 1,5 miliarde lei.
  • Lotul 3 (Sud) – include 19 trenuri care vor deservi direct municipiile București, Ploiești, Brașov, Constanța și Alexandria, prin intermediul nodului feroviar învecinat. Trenurile din acest lot vor asigura inclusiv legătura cu stațiunile de pe Valea Prahovei. Valoarea licitației: între 984 milioane lei  și 1,2 miliarde lei.

Durata contractului este de 221 luni (18 ani), prețul ofertei primește un punctaj de 70%, programul de livrare 9 puncte (pentru 18 luni de la semnarea contractului, prima unitate) și alte 9 puncte pentru o capacitate de max. 250 de persoane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *