Ministrul Sorin Grindeanu își dorește să rămână în funcția de ministru al Transporturilor și după ,,rotativa” din primăvara anului viitor pentru a monitoriza modernizarea magistralei CFR de lângă Timișoara, primul mare contract feroviar prin PNRR fiind semnat vineri la Timișoara. Declarațiile privind păstrarea portofoliului vin după ce vineri, la Timișoara a fost semnat contractul pentru lotul 3 al Magistralei CFR Caransebeș-Timișoara-Arad, lotul Timișoara Est-Ronaț Triaj de 13 kilometri fiind primul mare contract dintre cele opt contracte de modernizare și electrificare prin PNRR.
Ministrul Sorin Grindeanu : ,,Vorbim de un proiect finanțat prin PNRR, pe lotul 3 de pe Caransebeș-Arad, un proiect de 1,4 miliarde lei fără TVA, presupune 6 luni proiectare, 36 de luni execuție. E un proiect care va impacta asupra orașului nostru, din ce am văzut are patru pasaje peste Calea Ferată, are lucrări și de alte tipuri, nu doar pentru modernizarea căii ferate, după cele 42 de luni va duce la creșterea calității vieții nu doar în Timișoara ci și pentru călătorii de pe calea ferată. Este cel mai mare proiect din ultimii ani din Timișoara, peste 300 de milioane de euro. E o presiune uriașă, cu atât mai mare va fi dacă rămân în funcția de ministru al Transporturilor, așa că îmi doresc să se desfășoare în termenii contractului, mai ales că vorbim de un proiect prin PNRR, lucrurile sunt foarte stricte” -Sorin Grindeanu.
Lotul 3, Timișoara Est-Ronaț are o lungime de 13 kilometri, iar constructorul Astaldi (Italia) a câștigat licitația cu o ofertă de 1,4 miliarde lei. Prin PNRR, pentru modernizarea magistralelor Cluj-Oradea și Caransebeș-Arad (opt loturi cu peste 310 km. lungime totală) sunt aproape 3 miliarde de Euro, finanțare europeană și de la Bugetul de Stat. Pentru Magistrala Caransebeș-Timișoara-Arad, Astaldi a câștigat loturile 1,3 și 4, iar pentru Magistrala Cluj-Oradea, lotul 4 de 2,4 miliarde lei (cel mai scump lot).
Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.