Comisia Europeană a aprobat Programul Operațional Transport 2021-2027 (POT 2021-2027), finanțarea pentru mari lucrări de infrastructură fiind de 9,6 miliarde euro, din care 4,6 miliarde euro fonduri nerambursabile, a anunțat vineri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Prin POT 2021-2027, România trebuie să-și construiască printre cele mai importante proiecte pentru infrastructura de transport: Autostrada Sibiu – Pitești, A13 Brașov – Bacău, Autostrada Unirii Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni (mai puțin capetele prin PNRR), continuarea Autostrăzii Moldovei A7 până la Siret sau Timișoara – Moravița, iar pentru segmentul feroviar Modernizarea Magistralei M 100 Craiova – Caransebeș, proiect de 2 miliarde euro.
„Undă verde de la Bruxelles pentru România! Programul Operațional pentru Transport a fost aprobat de Comisia Europeană. Suma alocată prin POT 2021- 2027 este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Banii vor fi folosiți pentru dezvoltarea infrastructurii mari de transport rutier, feroviar (inclusiv metrou) și naval a României, în următorii 7 ani.
Printre proiectele care urmează să fie finanțate prin POT 2021-2027 se numără: Autostrăzile Sibiu – Pitești, Sibiu – Brașov, Ungheni – Iași – Târgu Neamț – Târgu Mureș (mai puțin sectoarele finanțate prin PNRR), Brașov – Bacău, Timișoara – Moravița și Pașcani – Siret. Vor mai fi finanțate extensii și modernizări ale infrastructurii feroviare (inclusiv rețeaua de metrou), dar și proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre”, a transmis ministrul Grindeanu.
Prin POT 2021-2027 Comisia Europeană nu mai finanțează proiectele pentru infrastructura aeroportuară.