Comisia Europeană a aprobat Programul Operațional Transport 2021-2027 (POT 2021-2027), finanțarea pentru mari lucrări de infrastructură fiind de 9,6 miliarde euro, din care 4,6 miliarde euro fonduri nerambursabile, a anunțat vineri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Prin POT 2021-2027, România trebuie să-și construiască printre cele mai importante proiecte pentru infrastructura de transport: Autostrada Sibiu – Pitești, A13 Brașov – Bacău, Autostrada Unirii Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni (mai puțin capetele prin PNRR), continuarea Autostrăzii Moldovei A7 până la Siret sau Timișoara – Moravița, iar pentru segmentul feroviar Modernizarea Magistralei M 100 Craiova – Caransebeș, proiect de 2 miliarde euro.
„Undă verde de la Bruxelles pentru România! Programul Operațional pentru Transport a fost aprobat de Comisia Europeană. Suma alocată prin POT 2021- 2027 este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile.
Banii vor fi folosiți pentru dezvoltarea infrastructurii mari de transport rutier, feroviar (inclusiv metrou) și naval a României, în următorii 7 ani.
Printre proiectele care urmează să fie finanțate prin POT 2021-2027 se numără: Autostrăzile Sibiu – Pitești, Sibiu – Brașov, Ungheni – Iași – Târgu Neamț – Târgu Mureș (mai puțin sectoarele finanțate prin PNRR), Brașov – Bacău, Timișoara – Moravița și Pașcani – Siret. Vor mai fi finanțate extensii și modernizări ale infrastructurii feroviare (inclusiv rețeaua de metrou), dar și proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre”, a transmis ministrul Grindeanu.
Prin POT 2021-2027 Comisia Europeană nu mai finanțează proiectele pentru infrastructura aeroportuară.