Aglomerația de la metrou va dura câteva săptămâni, susține sindicatul Metrorex. Ocupați cu rotativa, șefii din transporturi tac, iar bucureștenii se înghesuie ca sardelele. Doar greva profesorilor face ca metroul să nu se sufoce

aglomeratie metrou metrorex Sursa foto: G4Media.ro

Aglomerația de la metrou va dura câteva săptămâni, susține sindicatul de la Metrorex care arată că Alstom România, furnizorul serviciilor de mentenanță nu asigură reviziile trenurilor care au ajuns la un rulaj de un milion de kilometri. După cinci zile în care sute de mii de bucureșteni s-au înghesuit ca sardelele, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu nu a avut nicio reacție publică în care să explice situația și să prezinte soluții, Metrorex a transmis luni, o singură informare de presă (n.r directorul general interimar Metrorex, Mariana Miclăuș este susținută de PNL), iar Alstom nu a prezentat nicio explicație. Aglomerația de la orele de vârf s-a produs în contextul grevei profesorilor care a mai redus din numărul călătorilor, cum ar fi un ,,avantaj al grevei” …

,,De o săptămână asistăm cu toții, la  o situație critică, generată de faptul că mentenorul materialului rulant al metroului din capitală, nu își respectă obligațiile contractuale. Acesta nu furnizează trenurile prevăzute în contract obligând Metrorex să crească intervanul dintre trenuri și astfel trenurile se aglomerează. Deci, furnizorul de mentenanță nu își respectă obligațiile asumate prin contract. Pe aceasta cale vă comunicam că și noi salariații Metrorex regretăm situația la care s-a ajuns. Noi ne facem datoria zi de zi, 24 de ore din 24 având ca principala grijă transportarea în siguranță a celor peste 400 000 de călători, care cu încredere apelează la serviciile noastre. Deci, salariații din subteranul metroului nu au nici o vină pentru situația în care s-a ajuns. Din păcate, viața ne-a arătat în ultima săptămână  că, nu totul depinde de noi. Nu dorim să vă alarmăm, dar din sursele noastre, am aflat că lucrurile vor continua în acest mod cel puțin câteva săptămâni. Unele surse ne spun ca problemele se vor acutiza, dacă nu chiar croniciza” -comunicatul sindicatului de la Metrou.

Ce se întâmplă la metrou

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Începând de luni, 22 mai, Metrorex introduce în circulație doar 50 de trenuri de metrou, deși ar trebui să asigure circulația pentru 57 de rame. Practic, 7 trenuri rămân în depouri pentru că nu au revizia de un milion de kilometri, Alstom neavând piesele necesare pentru reparații. În acest context, pe Magistrala M 2 Berceni-Pipera ramele vin la 4-6 minute și sunt pline, iar pe alte magistrale la 8-9 minute. Contractul pentru întreținerea trenurilor de metrou a fost semnat în decembrie 2021 pentru 2,4 miliarde lei (detalii aici). Tot Alstom ar fi trebuit deja să înceapă livrarea celor 13 rame din contractul semnat în 2020, dar trenurile ar veni în decembrie și vor fi în circulație undeva în mai-iunie 2024 după rodaj.

Mai mult, Metrorex nu a reușit să explice ce se întâmplă cu alte 25 de trenuri de metrou care nu sunt în circulație pentru că parcul de material rulant este de 82 de rame.

,,Metrorex informeaza ca, in perioada imediat urmatoare, programul de circulatie a trenurilor de metrou, pe toate magistralele, va suferi modificari din cauza neasigurarii numarului suficient de trenuri, de catre Alstom Transport S.A. – prestator al serviciilor de mentenanta a trenurilor de metrou, conform graficelor de circulatie asumate. In perioada urmatoare, intervalele de circulatie ar putea ajunge pana la 10 minute in orele cu varf de trafic. Metrorex va aplica operatorului de servicii de mentenanta, Alstom Transport S.A., toate sanctiunile legale si contractuale pentru situatia creata pentru neindeplinirea obligatiilor asumate conform prevederilor contractuale.” -comunicatul Metrorex.

METROREX S.A. are 44 trenuri noi de tip BM (264 vagoane noi), 24 trenuri noi de tip CAF (144 vagoane noi) și bătrânele trenuri IVA Arad.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Metrorex SA e o companie, ce treaba ar trbui sa aiba guvernul cu activitatea de exploatare?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.