Album foto RAR: Mașini clasice în România. Cum se obține un atestat de vehicul istoric?

414860445_854354429820591_4476947252470891581_n

Corvette, Merecedes, Fiat sau… Aro – pe drumurile sau în garajele din România se află câteva mașini clasice și vehicule istorice, iar Registrul Auto Român a făcut, la final de an, o retrospectivă fotografică cu câteva astfel de mașini.

“Anul care aproape s-a încheiat ne-a dat ocazia să admirăm și să vă prezentăm unele dintre cele mai frumoase mașini clasice din România. Pentru că ar fi imposibil să decidem care este cea mai frumoasă, am ales să facem o retrospectivă foto cu câteva dintre ele”, au transmis reprezentanții RAR, printr-o postare pe pagina oficială de Facebook.

Câteva imagini:

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Ce este o mașină “istorică”?

În România, legislația care transpune prevederile actelor normative valabile la nivelul UE  stipulează că un vehicul poate fi considerat istoric (sau de interes istoric) dacă îndeplinește simultan mai multe condiții:
– a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urmă cu cel puţin 30 de ani;
– tipul său specific, astfel cum este definit în legislația Uniunii Europene sau în legislația națională relevantă, după caz, nu se mai află în fabricaţie;
– este bine întreţinut şi menţinut în starea sa iniţială şi nu a suferit nicio modificare substanţială a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale;
– deține un atestat de vehicul istoric emis de autoritatea națională a FIVA (Federația Internațională a Vehiculelor Istorice) în România, adică Retromobil Club România.

Cum se obține un atestat de vehicul istoric?

La solicitarea posesorului unui autovehicul, un reprezentant din cadrul Retromobil Club România analizează documentele autovehiculului, dar și starea lui tehnică, vopseaua, caroseria, motorul, interiorul, jantele etc. Dacă specialistul RCR apreciază că autovehiculul respectă criteriile, dosarul este transmis Comisiei Tehnice din cadrul asociației pentru avizare.

În situația unui aviz favorabil, RCR emite atestatul de vehicul istoric și înregistrează documentul în Registrul Vehiculelor Istorice din România.

Demersul se încheie cu o vizită la reprezentanța RAR din județul de reședință al solicitantului, unde se va elibera CIV cu mențiunea “vehicul istoric” sau această mențiune se va face în cartea deja existentă, dacă autovehiculul este înmatriculat în România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: