În contextul ratei inflației ridicate din ultima perioadă, românii și-au adaptat comportamentele de cumpărare așa încât 38% dintre aceștia aleg, în prezent, să achiziționeze online produsele de care au nevoie, putând astfel să-și controleze mai bine bugetul lunar, arată o analiză realizată de Innoship, start-up-ul de tehnologie care a dezvoltat una dintre cele mai avansate platforme de management al livrărilor pentru magazinele online la nivel global.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit analizei, magazinele online au nevoie de sprijin suplimentar pentru a-și crește businessurile suficient cât să rămână competitive. Astfel, în 2021, românii au cumpărat, în medie, de 17 milioane de euro pe zi, iar pentru 2022, GPeC estimează o creștere a pieței de 5-10% față de 2021, când s-au înregistrat 6,2 miliarde de euro.

Chiar dacă magazinele de e-Commerce au de gestionat un volum mare de comenzi într-un timp foarte scurt, clienții își doresc servicii care să se ridice la nivelul așteptărilor lor. Cerințele clienților, tot mai diverse și sofisticate, continuă să genereze provocări operaționale pentru magazinele online.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Un factor important pentru magazinele online este politica de expediere. Conform platformei easySales, 22% dintre cumpărătorii online din UE cred că viteza de livrare mai scăzută decât cea indicată pe site este cea mai frecventă problemă privind achizițiile online.  

94% dintre magazinele e-commerce de top din Europa au probleme de optimizare a procesului de checkout, creând fricțiune și întârziind comenzile cumpărătorilor, arată date furnizate de Stripe, companie de procesare plăți și partener VTEX. 

Conform Stripe, peste 61% dintre magazinele analizate nu permit autocompletarea câmpurilor din formularul de checkout, aproape jumătate nu își alertează cumpărătorii când datele lor de plată sunt greșite și 75% nu le permit clienților să-și salveze datele de plată pentru achiziții viitoare.

Mai mult, un număr deloc neglijabil de magazine nu permite achiziția fără înregistrare și multe altele nu permit livrarea automată pe adresa de facturare. O pagină de checkout corect concepută ar trebui să-l ghideze pe vizitator spre plată, fără a-i îngreuna procesul de achiziție.

Retailerii online pot avea un avantaj competitiv prin implementarea unei strategii de livrare bazată pe mai mulţi curieri cu ajutorul unei soluţii de automatizare a managementului livrărilor.

„Un proces de livrare rapid şi flexibilitatea opţiunilor multiple de livrare oferite la checkout vor încuraja decizia de achiziţie online, crescând vânzările. Prin serviciile oferite de Innoship punem la dispoziție retailerilor metode variate de livrare, adaptate la specificul fiecărui colaborator și, mai ales, la nevoile clienților acestora”, menționează Daniel Nicolae, fondator Innoship.

Livrarea la puncte fixe, livrarea în aceeași zi, livrarea la o anumită oră sau livrarea în 24 de ore au câștigat mare popularitate în ultima perioadă

Experienţa de cumpărare este cea care face diferenţa în piaţă pe termen mediu și lung. Magazinele online competitive sunt acelea care au reuşit să investească în tehnologii care îmbunătăţesc percepţia clienţilor şi răspund nevoilor lor dinamice.

Dificultățile pe care le au comercianții români când își gestionează afacerea sunt, în primul rând, creșterea concurenței (21% dintre retaileri) și, în al doilea rând, aprovizionarea și livrarea produselor (18%) – arată datele VTEX, platformă enterprise de comerț digital.