ANALIZĂ Constructorii din Turcia au contracte de 1,2 miliarde de euro pentru 80 de kilometri de autostradă. Alte 2,5 miliarde de euro sunt pentru 30 de kilometri de linie de metrou la București și Cluj-Napoca

Autostrada Transilvania Lot NUROL

Constructorii din Turcia au semnate contracte de 1,2 miliarde de euro pentru 80 de kilometri de autostradă, iar alte 2,5 miliarde de euro sunt contracte pentru 32 de kilometri de linie de metrou, arată datele pe care le-a centralizat Economedia. Alegerile din Turcia (teoretic) nu ar trebui să perturbe derularea contractelor deja semnate sau în curs de atribuire.

Uniunea Europeană este, de departe cel mai important partener al Turciei, iar UE are un interes strategic în dezvoltarea relațiilor de cooperare cu Turcia (detalii aici). Companiile din Turcia sunt printre principalii constructori de infrastructură de transport din România, având în pregătire proiecte majore precum Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, cel mai greu tronson de autostradă din România (atribuit), 12 kilometri de linie de metrou la București, iar pe 25 mai urmând să semneze cel mai mare contract de până acum: Magistrala de metrou Cluj-Napoca (1,8 miliarde euro). De asemenea, prima inaugurare de autostradă din 2023 va fi cel mai probabil lotul Nurol, pe Autostrada Transilvania (esimarea fiind iulie-august). În privința contractelor rutiere, doar UMB și Astaldi au contracte mai mari pentru autostrăzi/drumuri expres, iar pentru domeniul feroviar, Astaldi contracte cu CFR Infrastructură de 10,4 miliarde lei pe Magistralele 200 Sighișoara – Curtici, M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad și M 300 Cluj – Oradea.

Alsim și Nurol, 48 de kilometri de autostradă în șantier/Mapa proiectează lotul Boița – Cornetu de pe A1

Prima inaugurare de autostradă din 2023 va fi, cel mai probabil, lotul Nurol (14 km) pe Autostrada Transilvania (CNAIR susține că a rezolvat descărcarea în DN 19 B la Marca). Alți 34 de kilometri de autostradă vor fi dați în trafic începând din august-septembrie pe Autostrada Bucureștiului A0, primul fiind lotul 2 DN 6 – DN 5 Bragadiru – Jilava, iar cel târziu în decembrie și lotul 1 Autostrada Soarelui – Vidra (conexiune cu Lot 2), ambele șantiere Alsim Alarko. Pe Autostrada Sibiu – Pitești, Mapa – Cengiz va începe execuția lotului 2 Boița – Cornetu (31 km) cel mai târziu în primăvara anului viitor. De asemenea, Nurol este desemnat câștigător pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, iar Makyol (new-entry la licitațiile CNAIR) a câștigat lotul 4 pe Autostrada Sibiu – Făgăraș. Un alt constructor din Turcia, Ictaș, ar putea participa la cel mai mare contract CNAIR, lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, lotul cu tunelul Meseș, contract de 8 miliarde lei.

2,5 miliarde de euro pentru Magistralele de metrou din București și Cluj-Napoca

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada cu Gulermak lider va semna pe 25 mai contractul „la cheie” pentru Magistrala de Metrou Cluj-Napoca, cel mai mare contract din Transporturi de până acum. Termenul pentru execuția liniei de 19 kilometri cu 21 de stații este de 8 ani (un an proiectare și 7 ani execuție). Despre cum reușesc constructorii din Turcia (mai ales la licitațiile care includ tuneluri și TBM-uri) să depună printre cele mai competitive oferte Economedia a scris aici.

Alsim Alarko începe din iunie lucrările pentru secțiunea Gara de Nord – Băneasa (Tokyo), lucrări la structură, contract de 1,2 miliarde lei (240 milioane de euro) și posibil finanțare prin PNRR, iar Metrorex a semnat pe 2 mai cu asocierea Gulermak – Somet contractul de 1,3 miliarde lei (260 milioane de euro) pentru secțiunea II Băneasa – Otopeni, lucrări la structură.

Contracte la CFR Infrastructură 

Constructorii din Turcia nu au semnat niciun contract major prin PNRR/CEF pentru reabilitarea/electrificarea magistralelor CFR, dar Gulermak este în asocierea cu FCC Construction (Spania) pentru contractul lotului 3 al Magistralei Cluj – Oradea. Pentru linia București – Craiova, CFR și turcii de la Yapi au contracte semnate pentru reparații rapide (quick wins).

Comentarii

  1. Câinele nu pleaca de la măcelarie!
    Bacșiș, ciubuc sunt cuvinte imprumutate si obiceiuri care dăinuie!😎

  2. Întrebați UE de ce câștigă turcii contracte pe banda rulantă, dar mai ales ce logistică și personal au. Din cărăușii Europei, au ajuns mari constructori, iar firmele noastre lucrează pe firimituri ca subcontractori. Oare vom ieși vreodată din sclavie/robie/servitorie?!? Indiferent cu cine votezi, tot ei își vor face de cap în lume.

    • Nu e sclavie amice ! Este PROSTIE, LENE si LIPSA DE INTERES PENTRU MUNCA SI LUCRU SERIOS FACUT ! Daca si pentru o amarita de Fabrica de ulei din floarea soarelui – de NUMAI 20 milioane Euro “s-a bagat” tot o firma straina …. ce dreaq de sclavie mai este ? Milionarii – miliardarii romani in ce investesc ? Plimbari in strainatate, amante (= tarfe jalnice) placere si rasfat 0 DAR NU in afaceri serioase ! Si apoi ne plangem ca suntem sclavii strainilor ! NU – Suntem sclavii LENII si PROSTIEI noastre !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *