Asociația „Împreună pentru Autostrada Unirii” (A8): Acordul de Mediu pentru secțiunea Târgu Neamț – Iași – Ungheni, amânat pentru februarie 2024 / Licitație pentru un singur lot pe sectorul de munte

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Un singur lot dintre cele șase ale secțiunii de munte de pe Autostrada Unirii (A8) ar urma să fie scos la licitație până la sfârșitul anului, deși Ministerul Transporturilor a promis licitație pentru toți cei 160 de kilometri, susține Asociația civică „Împreună pentru Autostrada A8”. Ionel Apostol, fondator al Asociației, arată că vineri, 10 noiembrie, la ședința de progres, oficialii Companiei de Drumuri (CNAIR) au transmis că doar un segment de 25-30 de kilometri din întreaga secțiune Miercurea Nirajului – Leghin (159 km) ar urma să fie lansat în licitație pentru proiectare și execuție, iar pentru cea mai întârziată secțiune a Autostrăzii, Târgu Neamț – Iași, Consitrans va obține Acordul de Mediu cu întârziere, în februarie 2024.

„Astăzi (n.r. vineri 10 noiembrie) a avut loc o nouă ședință de prezentare a stadiului proiectelor de infrastructură mare din Regiunea Moldova. CNAIR continua să aibă prostul obicei de a fixa aceste ședințe la ora 8 dimineața. Prezenta la ședința de astăzi a fost foarte redusă .Unii au lipsit motivat ,probabil erau în trafic spre școală sau serviciu ,iar alții nemotivat ,din comoditate. Așadar, situația principalelor proiecte se prezintă astfel:

– A8 Pașcani – Ungheni. Consitrans ,firma care execută Studiul de fezabilitate și proiectarea pe acest tronson, a amânat încă o dată termenul de obținere a acordului de mediu. Noul termen asumat este sfârșitul lunii februarie 2024. CNAIR și MT tac!

– A8 tronsonul ll, zona montană Leghin – Miercurea Nirajului, 159 km. Se așteaptă ca în următoarea perioadă Guvernul sa aprobe indicatorii tehnico- economici. De la: ”până la sfârșitul acestui an se va scoate la licitație întreg tronsonul montan, 159 km”, s-a ajuns la: ”până la sfârșitul acestui an este posibil sa fie scos la licitație un segment de 25-30 km”. Așa domnilor, fiți realiști❗ Deși se discută mult și prost, tronsonul montan nu are asigurată finanțarea. Probabil același motiv, lipsa banilor, ține blocat și tronsonul Pașcani – Iași – Ungheni. Unii mai spun și că PSD-ul local, prin influența pe care o are la Ministerul Transporturilor ar bloca intenționat acest tronson ca să nu treacă drept realizare a prietenilor liberali aflați momentan la conducerea CJ (n.r CJ Iași). Îi cred în stare, sunt suficient de cinici !”, arată Asociația „Împreună pentru A8”.

Datele oficiale pentru Autostrada Unirii Târgu Mureș – Iași – Ungheni: 
Lotul 1 PNRR Târgu Mureș – Miercurea Nirajului: Nurol a fost desemnat câștigător pe 6 noiembrie. Cele 10 zile pentru depunerea contestațiilor (se calculează din ziua următoare desemnării) expiră pe 16, deci pe 20 noiembrie se va ști dacă se depun sau nu contestații la CNSC (sunt 8 oferte).

Lotul 3 PNRR Leghin – Târgu Neamț: contract semnat cu UMB pe 20 septembrie cu termen de proiectare și execuție 30 de luni.

Secțiunea de Munte: Miercurea Nirajului-Leghin (km. 22 – km. 181) Ministerul Transporturilor a publicat Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru indicatorii tehnico-economici, o investiție de 6 miliarde de euro și 54 luni termen de execuție. Sunt 6 loturi, 265 structuri de artă și 47 de tuneluri după cum Economedia a scris aici. În documentație apare și denumirea „drum expres”, posibil eroare de redactare tip copy-paste de la alte proiecte HG. „Vom face în așa fel încât celelalte avize necesare, precum și Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, să se finalizeze cât mai repede, astfel încât să ne ținem de promisiunea de a avea licitația începută anul acesta”, a declarat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

Secțiunea Târgu Neamț – Iași – Ungheni: septembrie 2024 este termenul estimat de CNAIR pentru finalizarea contractului cu Consitrans (studiu de fezabilitate, proiect tehnic, proiect autorizație de construire). Întârzierea este cauzată și de problemele legate de alegerea traseului final (detalii aici).

Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Comentarii

  1. Tara condusa de sobolani, doar ca aia sunt mai matinali. Nu se fac autostrazi ca este sedinta prea devreme… este mai rau ca in filmele cu prosti.
    De asemenea, centura Bacaului avea finantare de prin 2010, dar era primar PNL iar PDL-ul condus de Boc nu a vrut sa semneze pentru proiect. Flutur, de la Suceava, in inteligenta caracteristica-i prefera sa stea in masina o ora sa tranziteze Bacaul decat sa fie de acord cu scuipatul ala de centura.
    Si ma uit cu groaza cum politrucii astia mioritici isi fac casta proprie si devin intangibili.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *