Autoritatea de reglementare a concurenţei din Regatul Unit a deschis o nouă investigaţie împotriva Google, urmărind rolul companiei pe piaţa de publicitate online, transmite CNBC, citat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Este a doua anchetă antitrust majoră care vizează practicile publicitare ale Google în Marea Britanie.

La începutul acestui an, Autoritatea pentru Concurenţă şi Pieţe a lansat o investigaţie separată cu Uniunea Europeană asupra Google şi Meta, compania mamă a Facebook, din cauza temerilor că un pact din 2018 între cele două companii – cunoscut sub numele de ”Jedi Blue” – ar restrânge concurenţa în publicitatea digitală.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

CMA a declarat joi că evaluează dacă rolul Google în industria tehnologiei publicitare ar putea denatura concurenţa.

Gigantul internetului este un jucător dominant pe piaţa publicitară online. Google acţionează atât ca o platformă pe partea cererii, cât şi ca un schimb de anunţuri, care le permite agenţilor de publicitate să concureze pentru spaţiu publicitar pe site-urile editorilor, a spus CMA.

De asemenea, rulează servere de anunţuri care gestionează inventarul editorilor.

Autorităţile de reglementare sunt îngrijorate că Google ar fi favorizat ilegal propriile servicii de schimb de anunţuri în detrimentul rivalilor.

CMA este, de asemenea, îngrijorată că Google a limitat compatibilitatea schimbului de anunţuri cu serverele de anunţuri terţe, pentru a îngreuna concurenţa serverelor de anunţuri concurente.

”Slăbirea concurenţei în acest domeniu ar putea reduce veniturile din reclame ale editorilor, care ar putea fi forţaţi să compromită calitatea conţinutului lor pentru a reduce costurile sau pentru a-şi pune conţinutul în spatele paywall-urilor”, a declarat Andrea Coscelli, directorul general al CMA, într-un comunicat citat de CNBC.