Autostrada Brașov-Bacău : Compania de Drumuri nu va modifica traseul din județul Brașov și respinge zvonurile privind demolarea caselor din Hărman /Ce ar presupune schimbarea traseului

A 13 Brasov Bacău

Compania de Drumuri nu va modifica traseul stabilit pentru Autostrada A 13 Brașov-Bacău și respinge informațiile privind demolările de case din zona localității Podul Olt, comuna Hărman, din județul Brașov. Explicațiile vin după ce, la jumătatea lunii, locuitorii din Podul Olt, au început să strângă semnături pentru modificarea traseului temându-se că ar putea fi demolate 50 de case și că ar urma să fie afectat digul de apărare de pe râul Olt. Din planșele pe care le-a prezentat Compania de Drumuri se observă că nu ar fi necesară demolarea unor locuințe. Primarul din Hărman, Onoriu Velican nu a dat curs petiției : ,,Eu nu pot să semnez o petiţie în care se scrie că dărâmă 50 de case, că se distruge digul Oltului, pentru că nu am această informaţie”, a declarat primarul, citat de Bună Ziua Brașov. Nu este singura solicitare pentru modificarea traseului pentru că, luna aceasta și locuitorii din Ilieni, localitate de lângă Sfântu Gheorghe (jud. Covasna) au semnat o petiție pe motiv că șoseaua de mare viteză le-ar afecta ,,terenurile agricole fertile”.

Joi, la Prefectura Brașov, autoritățile locale au prezentat cum a fost ales culoarul din județul Brașov și au infirmat informațiile privind demolarea celor 50 de case de pe traseu. Totodată, reprezentanții CNAIR au explicat că, o eventuală modificare a traseului presupune costuri de peste 700 000 de lei, adică studiile din etapa AMC (Analiza Multi Criterială) : ,,Joi, 24.02.2022, la sediul prefecturii județului Brașov, a avut loc o întâlnire care a avut ca scop detalierea informațiilor referitoare la traseul autostrăzii Brașov – Bacău. La întâlnire au participat prefectul județului Brașov, Mihai-Cătălin VĂSII, reprezentanți ai CNAIR, ai Consiliului Județean Brașov, ai Primăriei Hărman și reprezentantul petiționarilor din zona localității Podu Olt, comuna Hărman. În cadrul ședinței au fost lamurite mai multe aspecte legate de procesul de alegere a culoarului pentru autostradă și au fost clarificate mai multe informații vehiculate în spațiul public, cum ar fi: pe traseul autostrăzii, în localitatea Podu Olt, nu vor fi demolate aproximativ 50 de case, digurile de apărare ale localității nu vor fi afectate de construirea autostrăzii, drumurile afectate de autostradă vor avea continuitate prin construirea de pasaje subterane sau peste autostradă și multe altele. Menționăm că modificarea traseului avizat este posibilă doar în ipoteza anularii unor acte emise de către autoritățile locale implicate în proiect și cu suportarea cheltuielilor deja efectuate ca plată a fazei AMC, 707.377,42 lei fără T.V.A, reprezentând plata a 5% contravaloare AMC”. a transmis Compania de Drumuri. 

Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic necesare construirii autostrăzii A 13 Brașov-Bacău a fost semnat cu proiectantul Consitrans pentru 20 de milioane lei și termen 2023, dar proiectantul a cerut o amânare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. A 7 , A 8 s-au nascut moarte.
    Si asa raman!
    Acum lista a celor care nu se mai fac se mareste!
    Plus A 13!
    Concluzie:
    Reziliati PNRR!
    Sunteti incapabili sa faceti vreo investitie in termen!
    Restituiti ce ati luat imprumut!
    Platiti penalitatile pentru prostie si incompetenta!
    Poate alta generatie!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.