Autostrada Brașov -Bacău : contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate a fost publicat în SEAP. Proiectantul are termen de doi ani pentru a patra autostradă care să traverseze Carpații

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Noua licitație pentru Studiul de Fezabilitate (SF) al Autostrăzii Brașov-Bacău a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), termenul contractual fiind de 28 de luni din care primele 24 de luni pentru SF. Contractul pentru finalizarea studiului este cuprins între 45 și 53 de milioane lei, iar ofertele pot fi depuse până pe 16 ianuarie 2023. Primul contract, cel semnat în 2020 cu proiectantul Search a fost reziliat în toamnă la cerea proiectantului care nu a mai reușit să acopere costurile reale (n.r contractul a fost semnat pentru o sumă de doar 20 de milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR). Rezilierea s-a făcut în baza OUG 64/2022, adică fără certificat negativ pentru firma de proiectare. Potrivit informațiilor din Caietul de Sarcini, Autostrada este inclusă în Masterplanul General de Transport, varianta de traseu care a rezultat în urma analizei MultiCriteriale are o lungime de 164 de kilometri, iar finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene prin Programul Operațional Transport 2021-2027.

,,In cadrul contractului se vor presta urmatoarele servicii si se vor elabora urmatoarele documente: • Finalizarea Studiului de fezabilitate, cu respectarea legislatiei in vigoare (norme, normative, standarde, legi etc); • Asistenta Tehnica acordata Beneficiarului pentru sustinerea Aplicatiei de Finantare • Asistenta Tehnica pentru pregatirea documentatiei de atribuire a contractului de proiectare și executie lucrari In conformitate cu prevederile art. 221 din Legea 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare” -documentație SEAP.

CNAIR cere proiectantului să asigure, încă din faza de proiectare posibilitatea extinderii autostrăzii de la 2X2 benzi la profilul 2X3 benzi pe sens și să justifice pe baza unei analize raționale a factorilor relevanți (constrângeri, probleme de construcție, impact asupra mediului sau costuri) neasigurarea vitezei de proiectare și a lățimii minime a platformei.

Locuitorii comunelor Hărman din județul Brașov și Ilieni din județul Covasna au protestat marți, la Ministerul Transporturilor nemulțumiți de traseul propus al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău. Ei susțin că traseul Autostrăzii A 13 ar fi ,,confidențial” și solicită Companiei de Drumuri să reproiecteze traseul pentru segmentul Brașov-Sfântu Gheorghe. În replică, europarlamentarul PSD Dragoș Benea susține că Autostrada A13 Bacău – Brașov va avea în continuare de înfruntat diverse impedimente și vede în protestul locuitorilor din două localități din județele Brașov și Covasna o conspirație a celor care nu vor ca Transilvania și Moldova să fie unite printr-o autostradă (detalii aici).

Singura autostradă care trece Carpații în proiectare/execuție este A1 Sibiu-Pitești. Capetele Autostrăzii A 8 Autostrada Unirii vor fi lansate în licitație pentru proiectare și execuție luna viitoare, iar pentru Autostrada Ploiești-Brașov este în derulare cu Consitrans contractul pentru Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic.

CNAIR a reziliat recent și Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres Pitești -Mioveni (tot la cererea Search), iar pe Autostrada Nordului lotul 3 Vatra Dornei-Suceava (cu Best Consulting)

 

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *