Autostrada București Sud (A0) : Aktor a început montarea predalelor la pasajul Ciorogârla peste A 1. Ministerul Transporturilor, încrezător pentru inaugurare în decembrie 2024 după o evoluție mai bună a constructorului

Autostrada A 0 București Sud Aktor Predale

Constructorul Aktor (Grecia) a început montarea predalelor la pasajul de la Ciorogârla pe lotul 3 al Autostrăzii A 0 București Sud, nod rutier care trebuie finalizat în următoarele 6 luni pentru recepția lotului A 1-Bragadiru și tranzitul între A 1 București -Pitești și A 2 Autostrada Soarelui pe A 0, fără a mai intra pe Centura Bucureștiului. Deși constructorul Aktor a prezentat oficial un grafic de finalizare cu termen sfârșit de august/început de septembrie, nici măcar oficialii din Transporturi nu garantează că lucrările se termină în decembrie 2024, șantierul fiind la aprox. 65 %, iar mobilizarea, încă insuficientă și inconstantă (detalii aici). La jumătatea lunii mai, Aktor, într-o zi de week end,  lucra cu aproape 300 de drumari.

Totuși, spre deosebire de situația de până acum, sâmbătă, 25 mai, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu a vorbit pe șantier despre o evoluție mai bună a lucrărilor și posibilitatea de a finaliza, totuși lucrările în decembrie 2024.

,,Asta e surpriza ! Începe să capete contur pasajul peste Autostrada A 1 (n.r Ciorogârla) se montează predalele care vor fi suportul plăcii de suprabetonare pe care se va circula după ce se vor pune hidroizolațiile și straturile de asfalt. Față de ultima săptămână, evoluția pe acest lot a fost bună, au lucrat bine la zona de bretele. Muncitorii care lucrează la predale sunt greci. Am făcut o analiză pe fiecare punct mai sensibil, dacă se țin de graficul pe care l-au prezentat, putem finaliza până la sfârșitul acestui an și acest lot“- Ionel Scrioșteanu.

Notă : Sublinerea aparține Economedia.

Spre deosebire de alte șantiere verificate recent, secretarul de stat Scrioșteanu nu a mai precizat și stadiul fizic de execuție, informație necesară pentru a putea spera la finalizarea celui mai important lot de autostradă promis la inaugurare în 2024. Cele mai importante structuri pe lotul 3 sunt Pasajele peste A 1 București-Pitești respectiv peste Magistrala M 100 București-Timișoara, ambele întârziate, dar și relocările de utilități se realizează cu întârziere.

,,Am asigurat personal Guvernul României că vom fi gata până la sfârșitul lunii august, începutul lunii septembrie”, a declarat în aprilie 2024 Alexandros Exarchou, Vicepreședinte al Consiliului de Administrație și CEO al Grupului Intrakat, care include constructorul Aktor SA.

Directorul CNAIR, Cristian Pistol anunța la sfârșitul lunii aprilie că, până acum, penalizările CNAIR au ajuns la 5 milioane lei, raportat la valoarea contractului de aprox. 900 milioane, iar obiectivul principal nu este de a rezilia contractele, ci de a le finaliza cu recepția lucrărilor : ,,constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor la sfârșitul lunii august 2024. Ce-i drept, am văzut o îmbunătățire în șantier, mă refer la personal și utilaje. Au fost montate și grinzile peste A 1. Mobilizarea este bună, dar trebuie recuperat și timpul pierdut, ceea ce nu s-a întâmplat. Îmi doresc să mențină trendul ascendent și să crească mobilizarea să respecte termenul, august 2024. Sunt la 63 %. Mi-e greu să cred că pot finaliza, dar ce și-au asumat trebuie să respecte. Pot găsi soluții care să îmbunătățească situația în șantier, schimburi suplimentare, doar să dorească. Din punctul meu de vedere se poate circula și pe acest lot până la sfârșitul anului 2024…este un termen realist dacă mobilizarea va fi îmbunătățită. Avem multe solicitări de extensie de la antreprenor, dar majoritatea au fost respinse. Am aplicat și penalități, cumulate fiind la aprox. 5 milioane lei și nu ne vom opri. Nu penalizările sunt soluția, ci ei să se mobilizeze” – Cristian Pistol.

Sursa FOTO : Captură montare predale/Ionel Scrioșteanu

Video cu verificarea Lotului 3 poate fi urmărit aici

 

Comentarii

  1. Cum am mai scris breteaua A1 spre A0 o sa fie nefunctionala, genii ale proiectarii si executiei…. si o intrebare cine plateste prostiile geniilor?

  2. AKTOR trebuie eliminat de la viitoare licitații. La fel toate firmele care nu termină lucrările la termenul contractual.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *