Autostrada Bucureștiului: Asociația Pro Infrastructură solicită CNAIR să aplice grecilor de la Aktor penalizări pentru întârzierile de pe Lotul 3. Cu mobilizarea „la mișto”, termină lucrările în decembrie 2024

Autostrada București L 3 Aktor API

Asociația Pro Infrastructură solicită Companiei de Drumuri să aplice constructorului Aktor (Grecia) noi penalizări pentru întârzierile majore de pe Lotul 3 al Autostrăzii București, semi-inelul de sud.

La un an și jumătate de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor, stadiul fizic de execuție este de până la 35%, deși ultimul termen asumat este primăvara anului 2024, aproape imposibil de respectat cu mobilizarea (insuficientă) de până acum.

La începutul lunii, pe șantierul Lotului 2 (Alsim Alarko), întrebat despre situația șantierului dintre A1 și Bragadiru (DN6), ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu le-a mai dat grecilor o nouă șansă: să ajungă la 50% în iunie (detalii aici), în caz contrar rezilierea este inevitabilă.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Dacă merg tot în acest ritm, cu o mobilizare „la mișto”, Aktor termină lucrările în decembrie 2024, susține Asociația Pro Infrastructură: „La un an și jumătate de la emiterea ordinului de începere lucrări (25.10.2021), stadiul fizic pe cei 18 kilometri dintre Bâcu și Bragadiru abia dacă depășește 30% dar constructorul grec promite cu tupeu în stânga și în dreapta că atinge 50% la sfârșitul lui mai (2023). Deci dacă a făcut 30-35% în 17-18 luni, va face 15-20% în mai puțin de două ! Sigur că da, într-un univers paralel este deja la 100%, însă în acesta are termen contractual aprilie 2024 și, dacă va menține mobilizarea la mișto de până acum, cu mare dificultate va deschide circulația în decembrie 2024. De altfel, Aktor a încasat penalități de întârziere chiar din faza de proiectare: are ordin de începere aferent proiectării din 23.05.2019, dar i s-a aprobat PAC abia în 11.06.2021, iar autorizația de construire a venit în 01.07.2021. Poate n-ar strica să vedem noi penalități aplicate antreprenorului, fiind inadmisibil ca progresul fizic să fie 30-35% la aproximativ 18 luni de la startul lucrărilor, pe un contract semnat în 14.04.2019 care stipulează 12 luni de proiectare și alte 30 de execuție, pe un banal traseu în câmpie de nici 18 km. Chiar dacă și statul are partea lui de vină pentru blocaje, în cazul de față întârzierea în teren de ~9 luni (din estimarea noastră) este generată exclusiv de indolența, incompetența și de bâlbele manageriale ale celor de la Aktor care nu se pot mobiliza corespunzător nici după 4 ani (!!!) de contract”.

Ce ar însemna rezilierea contractului

Rezilierea contractului (n.r pe deplin justificată legal) ar însemna, însă, câteva luni bune pierdute cu expertiza lucrărilor, lansarea unei noi licitații, desemnarea și semnarea contractului, deci este posibil ca procedura de achiziție și apoi șantierul să dureze chiar mai mult decât ar termina Aktor în cel mai pesimist scenariu pe care l-a avansat API (decembrie 2024). Pe de altă parte, după rezilierea contractelor cu Tirrena Scavi, s-ar da un nou semnal din partea CNAIR constructorilor care se fac că lucrează.

Cu toate acestea, asul din mâneca Aktor ar putea fi contractele cu CFR Infrastructură pe Magistrala M 300 Brașov – Sighișoara. Grecii sunt constructorul principal pentru lotul Apața – Cața, contract de aproximativ 3 miliarde de lei care include cele mai lungi tuneluri feroviare în execuție, Ormeniș și Homorod, de 7 și 5 kilometri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. CNAIR ar trebui sa rezilieze contractul și italienilor care se ocupa cu tronsonul A7 Dumbrava prahova-Mizil . Trec zi de zi pe acolo și de 2 săptămâni utilajele sunt staționare. Ma întreb cu ce bani își plătește angajati care rup bărcile și privați din zona ca au rămas săraci fără bautura

  2. Ca sa stie toata lumea Pro Infrastructura este finantata de Umbrarescu. Ma bucur ca o firma romaneasca se bate cu firmele straine si nu doar ca se bate, ii bate la curul gol, dar ca sa nu fim chiar prosti pana la capat, trebuie sa stim si adevarul. Daca se rezileaza contractul cu Aktor, e doar in defavoarea noastra, o sa termine lotul lor cu o mica intarziere.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.