În mai puţin de o săptămână, luni pe 20 decembrie va fi inaugurat drumul de legătură de la Giurgiu, o şosea de legătură între DN 5 Bucureşti – Giurgiu şi Podul „Prieteniei” Giurgiu – Ruse.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
La Ministerul Transporturilor i se spune „autostradă nemţească” pentru că şoseaua de 6 kilometri este construită din beton, fiind primul drum construit cu această tehnologie după Revoluţie (şi tronsonul Bucureşti – Fundulea de pe Autostrada Soarelui proiectat înainte de anii 90 avea carosabil din beton de ciment).
În realitate, nu este o autostradă, ci o centură a municipiului Giurgiu cu profil de drum expres, 4 benzi şi separator median pentru care se fac ultimele pregătiri înainte de recepţia oficială: trasarea marcajelor este aproape finalizată, se montează panourile anti orbire şi parapetul metalic de protecţie.
Deschiderea circulaţiei este programată pentru luni, 20 decembrie, cu patru luni înainte de termenul contractual, aprilie 2022. Constructorul PORR din Austria a început lucrările în octombrie 2020, iar finanţarea contractului de 106 milioane lei este asigurată din fonduri europene.
Prin deschiderea Drumului de Legătură, şoferii scapă de ruta actuală, o „ruşine naţională”, la cel mai important punct de trecere a frontierei dintre România şi Bulgaria, a spus Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, la ultima verificare a şantierului înainte de inaugurare.
„Ultima vizită înainte de darea în trafic, pe şantierul drumului de intrare în ţară, dinspre Bulgaria (Drumul de legătură DN 5 – Şoseaua de Centură – Pod Prieteniei)
 Marcajul rutier este efectuat pe 90% din lucrare.
 Marcajul rutier este efectuat pe 90% din lucrare. Continuă montarea panourilor anti-orbire.
 Continuă montarea panourilor anti-orbire. A fost finalizată montarea parapetului median.
 A fost finalizată montarea parapetului median. Continuă montarea parapetului metalic de protecție.
 Continuă montarea parapetului metalic de protecție. S-a finalizat asfaltarea giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu și continuă montarea sistemului de iluminat, a semnalizării verticale, precum și a pavajului din interiorul giratoriului. Încă o lucrare pe care am început-o în 2020 şi pe care o finalizăm înainte de termen. Este prima „autostradă nemțească” din România, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă”, a precizat secretarul de stat.
 S-a finalizat asfaltarea giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu și continuă montarea sistemului de iluminat, a semnalizării verticale, precum și a pavajului din interiorul giratoriului. Încă o lucrare pe care am început-o în 2020 şi pe care o finalizăm înainte de termen. Este prima „autostradă nemțească” din România, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă”, a precizat secretarul de stat.


 Sursa Foto Ionel Scrioşteanu
																															
												Sursa Foto Ionel Scrioşteanu 											
																			 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													