„Autostrada nemţească” de la Giurgiu: Ultimele pregătiri pentru deschiderea circulaţiei pe Drumul de Legătură cu Podul Giurgiu Ruse / Drumul expres din beton va fi inaugurat pe 20 decembrie, înainte de termen

Drum de Legătura Giurgiu Sursa Foto Ionel Scrioşteanu

În mai puţin de o săptămână, luni pe 20 decembrie va fi inaugurat drumul de legătură de la Giurgiu, o şosea de legătură între DN 5 Bucureşti – Giurgiu şi Podul „Prieteniei” Giurgiu – Ruse.

La Ministerul Transporturilor i se spune „autostradă nemţească” pentru că şoseaua de 6 kilometri este construită din beton, fiind primul drum construit cu această tehnologie după Revoluţie (şi tronsonul Bucureşti – Fundulea de pe Autostrada Soarelui proiectat înainte de anii 90 avea carosabil din beton de ciment).

În realitate, nu este o autostradă, ci o centură a municipiului Giurgiu cu profil de drum expres, 4 benzi şi separator median pentru care se fac ultimele pregătiri înainte de recepţia oficială: trasarea marcajelor este aproape finalizată, se montează panourile anti orbire şi parapetul metalic de protecţie.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Deschiderea circulaţiei este programată pentru luni, 20 decembrie, cu patru luni înainte de termenul contractual, aprilie 2022. Constructorul PORR din Austria a început lucrările în octombrie 2020, iar finanţarea contractului de 106 milioane lei este asigurată din fonduri europene.

Prin deschiderea Drumului de Legătură, şoferii scapă de ruta actuală, o „ruşine naţională”, la cel mai important punct de trecere a frontierei dintre România şi Bulgaria, a spus Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, la ultima verificare a şantierului înainte de inaugurare.

„Ultima vizită înainte de darea în trafic, pe şantierul drumului de intrare în ţară, dinspre Bulgaria (Drumul de legătură DN 5 – Şoseaua de Centură – Pod Prieteniei)

✅ Marcajul rutier este efectuat pe 90% din lucrare.
✅ Continuă montarea panourilor anti-orbire.
✅ A fost finalizată montarea parapetului median.
✅ Continuă montarea parapetului metalic de protecție.
✅ S-a finalizat asfaltarea giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu și continuă montarea sistemului de iluminat, a semnalizării verticale, precum și a pavajului din interiorul giratoriului. Încă o lucrare pe care am început-o în 2020 şi pe care o finalizăm înainte de termen. Este prima „autostradă nemțească” din România, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă”, a precizat secretarul de stat.

Drumul de legătură DN 5 km 60 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu.
Şoseaua este construită cu tehnologie de ultimă generaţie şi nu se va repeta situaţia de pe tronsonul Bucureşti – Fundulea (A 2) pe care fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă îl considera un experiment „eşuat”. „Avem un proiect de care eu sunt foarte mândru că îl facem. La intrarea dinspre Bulgaria, la Giurgiu, ne vom urca pe un drum nou, un drum expres, ca o autostradă de 6 kilometri, care ocolește complet Giurgiu și ne scoate în DN5 la nord de oraș. Este un drum cu patru benzi, cu separare pe mijloc, realizat din beton. E o premieră după experimentul eșuat din anii ’90 București-Fundulea. Soluția de atunci a dat greș. A fost un exemplu de așa NU. Lângă Giurgiu se va lucra mecanizat de către o firmă austriacă ce a mai făcut în România piste de aterizare din beton, deci ar trebui să iasă totul brici”, explica, în primăvară, Drulă.
Sursa FOTO : Cătălin Drulă

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: