În mai puţin de o săptămână, luni pe 20 decembrie va fi inaugurat drumul de legătură de la Giurgiu, o şosea de legătură între DN 5 Bucureşti – Giurgiu şi Podul „Prieteniei” Giurgiu – Ruse.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

La Ministerul Transporturilor i se spune „autostradă nemţească” pentru că şoseaua de 6 kilometri este construită din beton, fiind primul drum construit cu această tehnologie după Revoluţie (şi tronsonul Bucureşti – Fundulea de pe Autostrada Soarelui proiectat înainte de anii 90 avea carosabil din beton de ciment).

În realitate, nu este o autostradă, ci o centură a municipiului Giurgiu cu profil de drum expres, 4 benzi şi separator median pentru care se fac ultimele pregătiri înainte de recepţia oficială: trasarea marcajelor este aproape finalizată, se montează panourile anti orbire şi parapetul metalic de protecţie.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Deschiderea circulaţiei este programată pentru luni, 20 decembrie, cu patru luni înainte de termenul contractual, aprilie 2022. Constructorul PORR din Austria a început lucrările în octombrie 2020, iar finanţarea contractului de 106 milioane lei este asigurată din fonduri europene.

Prin deschiderea Drumului de Legătură, şoferii scapă de ruta actuală, o „ruşine naţională”, la cel mai important punct de trecere a frontierei dintre România şi Bulgaria, a spus Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, la ultima verificare a şantierului înainte de inaugurare.

„Ultima vizită înainte de darea în trafic, pe şantierul drumului de intrare în ţară, dinspre Bulgaria (Drumul de legătură DN 5 – Şoseaua de Centură – Pod Prieteniei)

✅ Marcajul rutier este efectuat pe 90% din lucrare.
✅ Continuă montarea panourilor anti-orbire.
✅ A fost finalizată montarea parapetului median.
✅ Continuă montarea parapetului metalic de protecție.
✅ S-a finalizat asfaltarea giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu și continuă montarea sistemului de iluminat, a semnalizării verticale, precum și a pavajului din interiorul giratoriului. Încă o lucrare pe care am început-o în 2020 şi pe care o finalizăm înainte de termen. Este prima „autostradă nemțească” din România, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă”, a precizat secretarul de stat.

Drumul de legătură DN 5 km 60 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu.
Şoseaua este construită cu tehnologie de ultimă generaţie şi nu se va repeta situaţia de pe tronsonul Bucureşti – Fundulea (A 2) pe care fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă îl considera un experiment „eşuat”. „Avem un proiect de care eu sunt foarte mândru că îl facem. La intrarea dinspre Bulgaria, la Giurgiu, ne vom urca pe un drum nou, un drum expres, ca o autostradă de 6 kilometri, care ocolește complet Giurgiu și ne scoate în DN5 la nord de oraș. Este un drum cu patru benzi, cu separare pe mijloc, realizat din beton. E o premieră după experimentul eșuat din anii ’90 București-Fundulea. Soluția de atunci a dat greș. A fost un exemplu de așa NU. Lângă Giurgiu se va lucra mecanizat de către o firmă austriacă ce a mai făcut în România piste de aterizare din beton, deci ar trebui să iasă totul brici”, explica, în primăvară, Drulă.
Sursa FOTO : Cătălin Drulă