Firma de proiectare Consitrans a început forajele geotehnice pentru Autostrada Ploiești – Brașov, pentru întreg traseul fiind prevăzute 2.000 de foraje, anunță Regionala de Drumuri și Poduri Brașov (DRDP Brașov).
Contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov a fost semnat la începutul anului 2021 pentru 46 milioane lei și are o durată de 42 de luni, din care 30 de luni pentru revizuirea/completarea studiului de fezabilitate, 6 luni pentru realizarea proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire (PAC) și 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție (PTE).
Studiul de fezabilitate va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani și investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului, a precizat CNAIR. Autostrada Ploieşti – Braşov ocupă locul 2 în topul proiectelor de infrastructură după prioritizare, prima fiind Autostrada de pe Valea Oltului.
Firma de proiectare Consitrans a prezentat în februarie traseul final al Autostrăzii Ploiești – Brașov, a anunțat Compania de Drumuri. Propunerea de traseu vine cu o întârziere de câteva luni față de termenul stabilit inițial, proiectantul dând vina pe MAPN și pe Consiliul Județean Prahova pentru informațiile contradictorii din teren. Pe de altă parte, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a acuzat actuala conducere a CNAIR că tolerează întârzierea, fostul șef al Consitrans, Bogdan Pascu, fiind în prezent președintele Consiliului de Administrație al Companiei de Drumuri.
Compania Consitrans este şi proiectantul primelor trei loturi ale Autostrăzii A7 Ploieşti – Paşcani, a segmentului Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni de pe A8 Autostrada Unirii şi a Autostrăzii Făgăraş – Sibiu.