UPDATE Compania de Drumuri a semnat joi dimineață contractul pentru execuția lotului 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, al doilea contract semnat din cele 13 loturi ale întregului proiect A7 Ploiești – Pașcani. Contractul a fost parafat la Guvern cu asocierea Pizzarotti – Retter pentru 1,4 miliarde lei, finanțare prin PNRR și 20 de luni durată de execuție.
UPDATE Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat: „Mă aștept ca, cât mai rapid, cei care au câștigat să înceapă să lucreze efectiv în teren. Pot să fac și o atenționare: Să vă țineți de termenele contractelor astfel încât toate lucrurile să meargă așa cum trebuie […] Vorbim de al doilea contract semnat în decurs de 10 zile, două din 13. Ținta ca toate cele 13 contracte pe A7 de la Ploiești la Pașcani să fie semnate până la sfârșitul anului 2022, deși bornele din PNRR în ceea ce privește A7 sunt până la sfârșitul anului 2023. Lucrurile pot fi făcute înainte, asta este ținta pe care colegii mei de la CNAIR o știu”.
Știrea inițială
Primul contract semnat pentru proiectul A7 a fost lotul de mijloc Mizil – Pietroasele, pe secțiunea Ploiești – Buzău, în timp ce pentru lotul 3 se așteaptă o decizie a Curții de Apel București.
Inițial, pentru lotul 1, CNAIR îi desemnase câștigători pe românii de la Bog Art, dar compania nu a depus toate actele necesare și a fost anunțat al doilea constructor, asocierea Pizzarotti – Retter. Contractul poate fi semnat după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația Nurol care cerea reevaluarea ofertelor.
„Lotul 1 Dumbrava-Mizil km 0+000 – km 21+000 are o lungime de 21 km și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m. Durata de execuție a contractului este de 20 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor, ofertată conform factorului de evaluare, este de 10 ani”, a transmis CNAIR
Tronsonul Ploieşti – Buzău, în cifre:
Întregul sector Ploiești – Buzău al A7 (Autostrada Moldova) are o lungime totală de 63,25 km și o valoare estimată de construcție de 4,3 miliarde lei, alocați prin PNRR.
Lungime – 63 km;
– 6 noduri rutiere;
– 160 de ha de perdele forestiere;
– 42 de poduri + pasaje;
– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.
Lotul 1, A7 (Dumbrava – Mizil)
Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare.
Lotul 2, A7 (Mizil – Pietroasele)
Proiectul vizează ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) să fie construite 20 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și 2 spații de servicii.
Lotul 3, A7 (Pietroasele – Municipiul Buzău)
Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate 7 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de întreținere și 2 spații de servicii.
Pentru secțiunea Bacău – Pașcani, licitația ar putea fi lansată în aproximativ o lună, dar pentru cel mai întârziat tronson, Focșani – Bacău, estimarea este pentru sfârșitul verii. Ministrul Sorin Grindeanu a cerut CNAIR să semneze contractele pentru toate cele 13 loturi până la sfârșitul anului, evident o misiune imposibilă.