Autostrada Ploiești – Buzău: Consilierul ministrului Grindeanu cere Pizzarotti să dubleze ritmul de lucru pe Lotul 1. După 7 luni de la intrarea în șantier nu s-au terminat nici măcar decopertările

Lot 1 Ploiești Buzău

Întârziere deja îngrijorătoare pe șantierul primului lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău, tronson cu o lungime de 21 de kilometri început în august 2022 și care ar trebui finalizat în mai 2024, conform contractului finanțat prin PNRR. Constructorul italian Pizzarotti este la doar 5,2% execuție, deși ar fi trebuit să fie aproape dublu și nici măcar nu a terminat lucrările de decopertare (prima etapă de la intrarea în șantier), anunță, după o verificare în șantier, Cătălin Urtoi, consilier al Ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu și administrator ales al CNIR. Consilierul onorific a cerut antreprenorului deja notificat pentru întârziere să dubleze ritmul pe șantier.

„Stadiul lucrărilor:

– Decopertare pământ vegetal – 50%

– Îmbunătățire teren fundare- 20%

– Umpluturi- 7%

– Consolidare teren de fundare cu piloți de îndesare – 50%

– Se lucrează în paralel la relocare utilități

– Din cele 15 structuri (poduri + pasaje) se lucrează la 6. Cinci structuri sunt la nivel de piloți forați, iar o structură e de tip cadru pe fundație directă, având radierul finalizat. Celelalte 9 structuri sunt blocate de situl arheologic, sau condiții de proiect (detalii tehnice nefinalizate). S-a trecut și la așternerea stratului vegetal pentru realizarea perdelei forestiere. Organizarea de șantier este finalizată. Stația de betoane este funcțională fiind aprobată de o săptămână. Stația se asfalt este montată integral și se află în revizie pentru punere în funcțiune. Actualele gropi de împrumut vor asigura aproximativ 60-75% din necesarul de material de umplutură. Vor fi necesare gropi noi de împrumut!

– Astăzi erau în teren 200 de utilaje și 350 de oameni. Stadiu fizic actual – 5%. Am solicitat dublarea ritmului de lucru”, afirmă Cătălin Urtoi.

Pe lotul 1, primii kilometri sunt construiți și cu subcontractorul român IBB.

Spre comparație, în ianuarie 2023, pe Lotul 2, Asocierea Trace (Bulgaria) – Coni (România) lucra cu 250 de drumari și 180 de utilaje, stadiul fizic pe cei 28 km fiind de 11% (detalii aici).

Situația pe cele două șantiere: 

Pentru Lotul 1, Ploiești – Mizil (21 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 22 august. Primele două luni sunt alocate lucrărilor pregătitoare, deminare, descărcări arheologice, încă nefinalizate (despre descoperirile arheologice detalii aici).

Pentru Lotul 2, Mizil – Pietroasele (28 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în 7 iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 11 august (detalii aici).

Comentarii

    • Dublarea ritmului de lucru e o poezie care mai merge o lună doua.
      E Clar ca noaptea ca nu poate fi gata in ma 2024!
      Mai bine dublati DN Ploiesti-Mizil si Pietroasele-Buzău pana la sfarsitul anului viitor sau faceti o conexiune cu E85.
      A7 e moartă cu Pizzarotti!
      Iar lotul 3 e neatribuit de 1 an!
      😵😵😵

    • Autostrada A7 – autostrada la câmpie prin alegerile de drumari incapabili, Pizzaroti, nu poate fi gata la termen dar A8 devine Science Fction?
      😫😫

  1. Ar trebui ca CNAIR ul sa intre la racoare tot!!!!Cand faci contracte grase si nimic nu se misca….out cu firma/firmele!!!!Economie de piata sau sindicat mafiot!Dar cum procurorii la noi ies la pensie dupa caderea dintilor de lapte,avand ciubucuri grase….!!!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *