Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău pe care îl constriesc drumarii din Bulgaria și România a ajuns la un stadiu fizic de execuție de 12-13%, un progres dublu față de primul lot, Dumbrava – Mizil, unde lucrează Asocierea Pizzarotti-Retter, potrivit raportului de progres al CNAIR.
Pentru ambele loturi, Ploiești (Dumbrava) – Mizil cu o lungime de 21 km, respectiv Mizil – Pietroasele (28 km) lucrările au început în august 2022, cu un avans de două săptămâni pentru șantierul Trace-Coni și cu probleme din cauza siturilor arheologice pe Lotul 1 Pizzarotti.
Cătălin Urtoi, consilierul onorific al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, și, totodată, administrator recent ales pe mandat de 4 ani la Compania Națională pentru Investiții Rutiere, a prezentat duminică, într-un podcast, detalii din ședința de progres pentru A7 – Autostrada Moldovei.
„Referitor la A7 suntem cu 5,8 stadiu de realizare pe Dumbrava – Mizil unde lucrează Pizzarotti (n.r asociere cu Retter România și subcontractor IBB) și știm de săptămâna trecută că s-a transmis acolo o notificare pentru întârziere, de asemenea, pe lotul 2 între Mizil și Pietroasele suntem la un progres de 12-13%. S-a ieșit din pământ, se lucrează la podurile de acolo, asta ne-a informat managerul Coni (n.r constructorul din Prahova). De la Buzău la Pașcani pe cele 10 loturi unde lucrează UMB se fac lucrări de decopertare și structuri”, a transmis Cătălin Urtoi, într-un podcast realizat cu activistul din Iași, Irinel Bucur.
Întrebat ce soluții are Ministerul Transporturilor pentru ca Pizzarotti să recupereze întârzierile, Urtoi a răspuns metaforic „să punem jordia pe ei” (n.r. nuia lungă).
La jumătatea lunii, Compania de Drumuri a trimis constructorului Pizzarotti (Italia) o notificare de întârziere pentru șantierul primului lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Cristian Pistol, șeful CNAIR, a anunțat că nu este mulțumit de progresul de șantier pe lotul de 21 de kilometri Ploiești (Dumbrava) – Mizil, un tronson pe care Asocierea Pizzarotti – Retter este la doar 5,8%, deși ar fi trebuit să ajungă la 9-10%, conform graficului estimat. Termenul contractual este mai 2024, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.
Situația pe cele două șantiere:
Pentru Lotul 1, Ploiești – Mizil (21 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 22 august. Primele două luni sunt alocate lucrărilor pregătitoare, deminare, descărcări arheologice, încă nefinalizate (despre descoperirile arheologice detalii aici).
Pentru Lotul 2, Mizil – Pietroasele (28 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în 7 iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 11 august (detalii aici).
Singurul lot fără constructor din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei A7 rămâne tronosnul Pietroasele – Buzău (Lotul 3 cu o lungime de 14 km), procedura fiind în reevaluare după contestația admisă a constructorului Danlin.