Autostrada Ploiești – Buzău: Lotul 2 Mizil – Pietroasele a ajuns la 12-13% execuție, dublu față de cât a lucrat Pizzarotti pe primul lot. Soluția lui Urtoi pentru șantierul întârziat: „Să punem jordia pe ei”

Autostrada Ploiești Buzău Lot 2 Pro Infrastructura

Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău pe care îl constriesc drumarii din Bulgaria și România a ajuns la un stadiu fizic de execuție de 12-13%, un progres dublu față de primul lot, Dumbrava – Mizil, unde lucrează Asocierea Pizzarotti-Retter, potrivit raportului de progres al CNAIR.

Pentru ambele loturi, Ploiești (Dumbrava) – Mizil cu o lungime de 21 km, respectiv Mizil – Pietroasele (28 km) lucrările au început în august 2022, cu un avans de două săptămâni pentru șantierul Trace-Coni și cu probleme din cauza siturilor arheologice pe Lotul 1 Pizzarotti.

Cătălin Urtoi, consilierul onorific al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, și, totodată, administrator recent ales pe mandat de 4 ani la Compania Națională pentru Investiții Rutiere, a prezentat duminică, într-un podcast, detalii din ședința de progres pentru A7 – Autostrada Moldovei.

„Referitor la A7 suntem cu 5,8 stadiu de realizare pe Dumbrava – Mizil unde lucrează Pizzarotti (n.r asociere cu Retter România și subcontractor IBB) și știm de săptămâna trecută că s-a transmis acolo o notificare pentru întârziere, de asemenea, pe lotul 2 între Mizil și Pietroasele suntem la un progres de 12-13%. S-a ieșit din pământ, se lucrează la podurile de acolo, asta ne-a informat managerul Coni (n.r constructorul din Prahova). De la Buzău la Pașcani pe cele 10 loturi unde lucrează UMB se fac lucrări de decopertare și structuri”, a transmis Cătălin Urtoi, într-un podcast realizat cu activistul din Iași, Irinel Bucur.

Întrebat ce soluții are Ministerul Transporturilor pentru ca Pizzarotti să recupereze întârzierile, Urtoi a răspuns metaforic „să punem jordia pe ei” (n.r. nuia lungă).

La jumătatea lunii, Compania de Drumuri a trimis constructorului Pizzarotti (Italia) o notificare de întârziere pentru șantierul primului lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Cristian Pistol, șeful CNAIR, a anunțat că nu este mulțumit de progresul de șantier pe lotul de 21 de kilometri Ploiești (Dumbrava) – Mizil, un tronson pe care Asocierea Pizzarotti – Retter este la doar 5,8%, deși ar fi trebuit să ajungă la 9-10%, conform graficului estimat. Termenul contractual este mai 2024, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.

Situația pe cele două șantiere: 

Pentru Lotul 1, Ploiești – Mizil (21 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 22 august. Primele două luni sunt alocate lucrărilor pregătitoare, deminare, descărcări arheologice, încă nefinalizate (despre descoperirile arheologice detalii aici).

Pentru Lotul 2, Mizil – Pietroasele (28 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în 7 iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 11 august (detalii aici).

Singurul lot fără constructor din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei A7 rămâne tronosnul Pietroasele – Buzău (Lotul 3 cu o lungime de 14 km), procedura fiind în reevaluare după contestația admisă a constructorului Danlin.

Comentarii

  1. Mai bine puneti jordia pe voi, câtă vreme sunt loturi fara constructor degeaba ii grăbiți pe astia. La fel si pe centura București nord.

  2. Oare chiar sunteți semi-retarzi??….porțiunea este Mizil -CLONDIRU….in nici un caz Mizil Pietroasele….până la Pietroasele mai sunt 4 kilometri,… întâi este Clondiru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *