Ministerul Transporturilor urmează să elibereze Autorizația de Construire pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, semnarea documentului fiind, probabil, o chestiune de doar câteva zile, potrivit surselor Economedia. Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești are doar 10 kilometri, dar este primul segment cu traseu de munte de pe A1 care intră în execuție, contractele pentru loturile grele (loturile 2 și 3 cu o lungime de 67 km) fiind încă în etapa de proiectare.
Contractul pentru lotul 4 Curtea de Argeș – Tigveni a fost semnat cu PORR (Austria) pe 15 noiembrie 2021, atunci când la ministerul Transporturilor era interimar liberalul Dan Vîlceanu, deși Sorin Grindeanu și-a arogat meritele semnării contractului în mai multe interviuri, după cum Economedia a explicat aici.
Contractul a fost semnat pentru o ofertă de aproape 1,7 miliarde lei, adică 340 de milioane de euro (34 milioane de euro/km). Termenul de execuție este de 44 de luni de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL), iar cea mai dificilă lucrare de artă este tunelul de 1,3 kilometri de la Momaia, primul tunel veritabil de autostradă cu traseu în zona de munte. Și UMB va începe lucrările pe A1 Lugoj – Deva cu tuneluri/ecoducte de 2 kilometri lungime, dar într-o zonă cu un relief mult mai ușor.
„Cea mai importantă lucrare de artă pe lotul 4 este Tunelul de la Momaia (Argeş), un tunel cu o lungime de 1.350 de metri, în total urmând să fie construite şi 12 poduri, pasaje şi viaducte, cel mai lung fiind un viaduct de 630 de metri”, explica, în 2021, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.