Autostrada Sibiu – Pitești: Ministerul Transporturilor eliberează Autorizația de Construire pentru Lotul 4, Curtea de Argeș – Tigveni. PORR va face primul tunel de autostradă în zona de munte din România

Valea oltului

Ministerul Transporturilor urmează să elibereze Autorizația de Construire pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, semnarea documentului fiind, probabil, o chestiune de doar câteva zile, potrivit surselor Economedia. Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești are doar 10 kilometri, dar este primul segment cu traseu de munte de pe A1 care intră în execuție, contractele pentru loturile grele (loturile 2 și 3 cu o lungime de 67 km) fiind încă în etapa de proiectare.

Contractul pentru lotul 4 Curtea de Argeș – Tigveni a fost semnat cu PORR (Austria) pe 15 noiembrie 2021, atunci când la ministerul Transporturilor era interimar liberalul Dan Vîlceanu, deși Sorin Grindeanu și-a arogat meritele semnării contractului în mai multe interviuri, după cum Economedia a explicat aici.

Contractul a fost semnat pentru o ofertă de aproape 1,7 miliarde lei, adică 340 de milioane de euro (34 milioane de euro/km). Termenul de execuție este de 44 de luni de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL), iar cea mai dificilă lucrare de artă este tunelul de 1,3 kilometri de la Momaia, primul tunel veritabil de autostradă cu traseu în zona de munte. Și UMB va începe lucrările pe A1 Lugoj – Deva cu tuneluri/ecoducte de 2 kilometri lungime, dar într-o zonă cu un relief mult mai ușor.

„Cea mai importantă lucrare de artă pe lotul 4 este Tunelul de la Momaia (Argeş), un tunel cu o lungime de 1.350 de metri, în total urmând să fie construite şi 12 poduri, pasaje şi viaducte, cel mai lung fiind un viaduct de 630 de metri”, explica, în 2021, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Comentarii

  1. Tot o chestiune de zile este si pana cand Ministerul Transporturilor elibereaza si autorizatia de constructie a primei latrine de santier pentru Lotul 4, Curtea de Argeș-Tigveni.

  2. Dealul Momâia nu este deloc în zona de munte. Este un deal obișnuit dar instabil. De aceea este necesar tunelul. Dar nu este munte. Mai verificați informațiile înainte de a le transmite publicului.

  3. In atentia domnului ministru al transporturilor și a factorilor
    de raspundere

    . In acest sens as vrea sa ii informez de o execuție fara rost si cu cheltuieli inutile, ce se petrece pe tronsoanele de autostrăzi ce sunt expuse planului de lărgire cu inca o bandă. Dau exemplu A1 București- Pitești. Au început lucrările pentru punerea panourilor fonice la ieșirea din capitală. Consider acest lucru inutil daca tinem cont de lărgirea cu inca o bandă a autostrăzii. Cu banii ce se aloca acestei lucrări s-ar putea executa multi km de autostrada. O altă problemă ar fi pe A 3 București Ploiești unde nu există spatiu de parcare decât unul pe sens. Sunt locurile dar blocate în așteptarea unor specialiști de profesie nu politicieni. Aceste parcări ar trebui facute cu un spațiu comercial pentru ca nu pot crede că dl ministru circula numai aerian prin autostrăzile europene. În acest sens se poate crea noi locuri de munca: un patiser , o persoana pentru întreținerea parcări, un magazin de desfacere cu diverse produse locale ,surveniri, artizanale etc. Deci blocați aruncarea banilor în vânt si analizați competent cum trebuie procedat. Sunt un colindator de frumos european si va spun un singur lucru ce imi aminteste de un profesor de informatii-cibernetica de la facultate: “totdeauna sa cumperi calculatorul ce apare maine”.. ca sa implementez aceste vorbe în autostrăzile noastre as spune că infrastructura românească in momentul de față este cea a anilor 1990 -1995 din Europa. În acest sens as recomanda ca urmatoarele autostrăzi sa înceapă cu TREI BENZI PE SENS CEL PUTIN. Numai asa ne apropiem de Europa anilor 2000-2005. Va dorec un sfârșit de săptămână gânditor si plăcut.

  4. As vrea sa organizăm o masa rotundă cu cei ce fac ceva bun cu adevarat. Apreciez câteva companii serioase de construcții chiar dacă sunt romanesti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *