,,Autostrada Sudului” : CNAIR a deblocat licitația pentru lotul 4 Caransebeș-Lugoj. Proiectanții pot depune oferte până pe 15 aprilie

Filiasi Lugoj

CNAIR a deblocat licitația pentru proiectarea preliminară a lotului Caransebeș-Lugoj, lotul 4 pe ,,Autostrada Sudului” Filiași-Lugoj. Licitația a fost deblocată după aproape o lună de suspendare în etapa de depunere a ofertelor, noul termen fiind 15 aprilie 2024. Lotul 4 are o lungime de 50 de km., iar contractul o valoare cuprinsă între 18,5 și 22 milioane lei.

Primele trei loturi, de la Filiași la Caransebeș au contracte semnate pentru studiul de fezabilitate cu DP Consult, Egis și Proiect Consult Regiunea Transilvania.

Deși la lansarea licitației CNAIR anunțase că are asigurată finanțarea prin Programul Transport, documentația procedurii pe care a consultat-o Economedia arată că sursa de finanțare încă nu a fost stabilită : ,,1. Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: Încheierea contractului de achiziţie publică este condiţionată de obţinerea/ aprobarea finanţării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat şi/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situaţia în care se respectă dispoziţiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidenţa legislaţiei privind finanţele publice. În cazul în care, indiferent de motive, obţinerea/aprobarea finanţării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat şi/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, Autoritatea Contractantă va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea nr. 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Autoritatea Contractantă estimează că va obţine finanţarea necesară semnării contractului în primul semestru al anului 2024.” -Documentație SEAP.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

,,Elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii Drumului de mare viteză Caransebeș-Lugoj/ Durata fiecărui contract este de 21 de luni, din care 18 luni pentru elaborarea Studiilor de fezabilitate.”, spunea pe 31 ianuarie 2024, șeful CNAIR, Cristian Pistol. Finanțarea va fi asigurată prin Programul Transport.

Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni.

Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni

Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni

Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km), 22 de luni

Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km), 18 luni

Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă”, afirma, la lansarea licitațiilor, ministrul Sorin Grindeanu.

A doua licitație pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) a lotului 4 Caransebeș-Lugoj care face parte din proiectul ,,Autostrăzii Sudului” Filiași-Lugoj a fost publicată pe 2 februarie 2024 în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP). Prima procedură, lansată în aprilie 2022 a fost anulată în primele zile din ianuarie din cauza proiectantului câștigător din Turcia care a refuzat sau nu a reușit să depună actele necesare semnării contractului (detalii aici). Față de prima procedură, CNAIR a menținut costul estimat de 18 milioane lei, dar a adăugat o lună (prima licitație avea 20 de luni). Rămâne de văzut dacă cei trei proiectanți de pe loturile Filiași-Caransebeș unde sunt contracte semnate vor respecta termenele de predare, iar Ministerul Transporturilor nu a greșit atunci când a reziliat (ilegal după cum a decis CNSC) procedura veche pentru tot drumul Craiova-Lugoj al cărui contract de proiectare la cheie avea șanse de semnare cu Egis.

Pe 1 aprilie, CNAIR a lansat în consultare publică traseul primului lot al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj. De la Craiova la Filiași (52 km.) profilul este Autostradă, iar Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pe 28 martie 2024.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Niste mascarici!
    Se amana la nesfarsit acest drum
    Termene de executie realiste!?
    Peste 20 de luni pt studiu de fezabilitate. Pentru executie atunci 10 ani

  2. Ăștia nu sunt în stare sa liciteze Iași – Târgu Mureș și acuma se pregătesc de o alta autostrada care oricum este mai puțin importanta…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.