Autostrada Timișoara – Belgrad: Guvernul aprobă Acordul cu Serbia pentru conexiunea A9 Moravița – Vatin, primul punct de frontieră cu Serbia pe o autostradă

autostrada, autostrada a9, autostrada timisoara Traseu Autostrada A9 Timişoara - Moraviţa

Conexiunea Autostrăzii Timișoara – Moravița cu Autostrada Belgrad – Pancevo – Vatin din Serbia urmează să fie aprobată în ședința de guvern de miercuri, acordul între România și Republica Serbia pentru legătura transfrontalieră a celor două drumuri de mare viteză și noul punct de frontieră de la Moravița – Vatin pe A9 fiind semnat în iunie la Timișoara.

Viitoarea vamă de pe A9 va fi primul punct de trecere a frontierei dintre cele două țări (frontieră UE) pe o autostradă. Pentru tronsonul din România, de la Timișoara la Moravița drumul de mare viteză are o lungime estimată de 73 km și este în etapa de realizarea a Studiului de Fezabilitate, contractul cu proiectantul Search fiind prelungit până în 8 februarie 2023, față de termenul inițial din contract mai 2022.

„Legătura Timișoara – Moravița conectează partea de vest a țării cu Belgrad și regiunea centrală din Republica Serbia și, mai departe, cu sudul Europei (Croația, Slovenia, nordul Italiei, sudul Franței), prin Autostrada E70. Segmentul rutier Timișoara – Moravița face parte din rețeaua TEN-T centrală de pe teritoriul României și, conform Master Planului General de Transport al României (MPGT), aprobat prin HG nr. 666/2016, urmează să se conecteze la coridorul IV PanEuropean prin legătura acestuia cu Autostrada Transcarpatica A1 (Nădlac – Timișoara – București – Constanța). În acest context și având în vedere faptul că, pentru asigurarea unui trafic fluent și a unei continuități în punctele de trecere a frontierei, este necesar ca la interconectarea tronsonului autostrăzii Timișoara- Moravița, de pe teritoriul României, cu tronsonul autostrăzii Belgrad – Vatin (RS), de pe teritoriul Republicii Serbia, să fie corelate atât tipul de platformă, cât și punctele de intersecție cu linia de frontieră ale legăturilor de infrastructură rutieră, se impune încheierea unui acord interguvernamental”, arată Nota de Fundamentare a proiectului.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

La începutul anului, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că, până la Timișoara, profilul va fi de autostradă față de prima variantă, drum expres cu o singură bandă până la Voiteni, adică pe aproape jumătate din traseu. Autostrada A9 Timișoara – Moravița se desprinde din A1 la nodul rutier de la Remetea Mare și merge paralel cu Drumul Național 59, notează CNAIR.

„Autostrada Timișoara – Moravița (A9) va avea 73,33 de kilometri și se va desprinde din A1, în zona Remetea Mare, continuând prin Giroc și Jebel. Prestatorul contractului care trebuie finalizat în luna martie 2023 este Asocierea Search Corporation SRL – EGIS Romania SA. Continuă investigațiile geotehnice pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Autostrăzii Timișoara – Moravița! Investigațiile geotehnice sunt executate în vederea stabilirii exigențelor proiectării pentru structurile majore și a parametrilor de dimensionare a soluțiilor tehnice și a structurilor, avându-se în vedere o caracterizare geologică a solului cu un grad de încredere ridicat asupra viabilității traseului optim recomandat, soluțiilor tehnice și structurilor definite în cadrul Studiului de Fezabilitate, în vederea eliminării riscurilor geotehnice aferente”, potrivit Companiei de Drumuri.

În primăvara anului trecut, traseul autostrăzii Timișoara – Moravița a fost subiect de dispută între USR și PNL (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Excepțional.
    Încep sarbii conexiunea.
    Am fost pe acolo in aceasta vara.
    La Moravița s-a trecut în 30 minute.
    Au sârbii drumuri proaste ca in Ro.
    Apoi la trecerea graniței sârbă spre Croatia s-a stat 8 ore.
    Apoi 3ore sa treci in Croatia!
    Criminal!
    15 ore de la Timisoara la Croatia!
    In plus ni am spus ca Timisoara e izolată!
    Cu tot cu Grindeanu vostru.
    Toate conexiunile sunt blocate!
    Dacă vreți va pot desena!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.