Autostrada Transilvania: CNAIR a emis ordinul pentru începerea contractului Precon pe lotul Chiribiș – Biharia de-abia din mai 2025, la peste un an de la semnare. Fost secretar de stat: Grindeanu blochează cinic lotul din județul Bihor

A 3 Transilvania Biharia Borș

CNAIR a emis ordinul de începere a contractului pentru lotul Chiribiș – Biharia pe Autostrada Transilvania (A3) de-abia cu data mai 2025, practic la peste un an de la semnarea contractului cu Precon (Selina), anunță fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma. Este o situație fără precedent prin care Ministerul Transporturilor și CNAIR mai pun încă un an de întârziere pentru lotul de 29 de kilometri, la peste 20 de ani de la contractul Bechtel. Perioada „tampon” de 13 luni de la semnarea contractului (aprilie 2024) până la începerea etapei de proiectare se explică prin procesul încă pe rol cu Trameco (Selina), pentru contractul semnat în 2020 și reziliat în mai 2022.

„Mizerabil până la capăt: Sorin Grindeanu blochează cinic încă un an Autostrada Transilvania în județul Bihor și dă ordinul de începere al proiectului abia în mai 2025. Am spus-o de nenumărate ori: Grindeanu sabotează cu bună știință Autostrada A3 Transilvania. Tronsonul din Bihor dintre Chiribiș și Biharia a intrat în șantier tocmai în 2004, a fost terminat pe jumătate și abandonat în 2013, după ce PSD a rupt primul contract. Au mai urmat 2 contracte reziliate, ultimul chiar de către Grindeanu. A urmat a 4-a încercare de finalizare a autostrăzii în 20 de ani, torpilată și ea de Grindeanu. Trebuia să semneze contractul de lucrări încă din vara lui 2023, după confirmarea constructorului câștigător de către Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Nu a vrut. A fost nevoie ca același constructor să meargă în justiție, să ceară semnarea contractului și să câștige, ca să îl oblige pe Grindeanu să semneze într-un final contractul. Dar, pe când credeam că în sfârșit se face autostrada, a mai blocat-o odată Grindeanu. A dat ordinul de începere al proiectului tocmai în mai 2025. Adică peste un an. Pe care probabil o să îl mai amâne odată pentru 2026. Nu e grabă. Timpul trece, leafa merge. Și, cu el, și speranțele românilor că vor circula în acest secol doar pe autostradă de la București și până la Oradea”, afirmă Horațiu Cosma (USR).

Durata contractului este de 24 de luni, cu 6 luni alocate etapei de proiectare și 18 pentru execuție. „Am semnat astăzi un nou contract pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a secțiunii de autostradă Chiribiș – Biharia, parte a Autostrăzii Transilvania ! Semnarea a fost posibilă doar după soluționarea contestațiilor de către CNSC. Asocierea PRECON TRANSILVANIA S.R.L. – CITADINA 98 S.A., are la dispoziție 6 luni pentru perioada de proiectare, 18 luni pentru execuție și 785,215 milioane de lei (fără TVA), asigurați prin Programul Transport (PT), pentru finalizarea lucrărilor. Pe traseul acestei secțiuni de autostradă cu o lungime de 28,55 km vor fi construite inclusiv 7 poduri și 11 pasaje. Contractele anterioare pentru construcția acestei secțiuni de autostradă au fost reziliate de mai multe ori pâna acum, din cauza incapacității constructorilor de a finaliza lucrările”, spunea șeful CNAIR Cristian Pistol, în aprilie 2024.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

La vest, lotul Chiribiș – Biharia se continuă cu cei 5,5 km dați în trafic în 2020 între Biharia și Borș II, iar la Est, spre Cluj, Constructorul Erbașu a început vineri, 15 martie 2024, etapa de proiectare pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km).

Anterior, Horațiu Cosma explica situația clauzei rezolutorii din noul contract cu Precon (Selina). „Semnarea contractului de achiziție publică cu ofertantul câștigător se face doar în următoarele condiții:

– dacă nu este finalizat până la momentul semnării contractului în mod definitiv litigiul referitor la rezilierea contractului nr. 92/50965/11.08.2020 (Trameco), doar cu introducerea unei condiții rezolutorii de încetare a contractului în situația în care Instanța de Judecată nu menține printr-o hotărâre definitivă decizia Autorității Contractante de reziliere a contractului nr. 92/50965/11.08.2020”..

Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. Ofertele au fost depuse de constructori din România, Austria, Ungaria și Turcia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. La ce sa ne grăbim?
    Secolul asta nu se va termina cu licitațiile,apoi expira studiile de fezabilitate!
    Grinda și ai lui nu vor face nimic pentru noi!

      • Doamne ferește, ești nebună? Sute de oameni au nevoie de proiectul ăsta pentru că altfel nu mai au loc de muncă și alte câteva milioane de români așteaptă autostrada asta! Du te în grotă!

  2. Mare jeg acest individ. Il cunosc foarte bine. Daca era bun de ceva ramanea in invatamantul superior, unde a întrat pe usa din dos. Dupa gura lui stramba se poate citi caracterul.

  3. Incredibil acest Grindeanu. Ne mai mirăm că pleacă românii din țară când văd mizeria asta.

  4. Pai ce treaba are constructorul Trameco cu constructorul Precon? ( Face angajati la aceeasi adresa) Poate stie ceva domnul consilier si expert in infrastructura.

  5. E o glumă străveche: “Ceaușescu urma să viziteze Deva și să dea jos ‘lighenele’ cu care oamenii se conectau cu restul lumii de pe blocuri. Nea Gheorghe intră în magazinul AJVPS și cere o pușcă. Vânzătorul îi spune: ‘Nea Gheorghe, nu-i sezonul potrivit să intri în pădure’. Iar nea Gheorghe îi spune: ‘nu vreau să intru în pădure, vreau să intru în istorie!’.
    Aroganții ăștia chiar vor să intrăm în istorie?

  6. Din pacate, in mai 2025 vor fi preturi mult mai mari la materiale de constructii fata de anul ultimei lansari a licitatiei-2022 ( cu toate corectiile aplicate)
    Cred ca, oricare ministru al transporturilor din afara Transilvaniei ( si mai ales un minstru PSD ) va bloca permanent acest proiect.
    Dezvoltarea partii de vest a Romaniei trebuie incetinita,pentru ca nu-i asa ? Banatul d-lui Grindeanu este “fruncea”. Justificarile d-lui Grindeanu, sunt bine impachetate dar niciodata credibile.

  7. explică prin procesul încă pe rol cu Trameco (Selina) semnat în 2020 și reziliat în mai 2022.
    De când se semnează procese ?

  8. Vai și amar de capul nostru cu așa oameni La cârma țări mă ia cu friguri când îl văd pe nenorocitul ăla de îngâmfat degrindeanu în Sud se concentrează ei ceva tradițional Pitești Ploiești București și așa mai departe

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.