Constructorul Nurol (Turcia) a renunțat la contestația depusă la Curtea de Apel București pentru lotul Autostrăzii Transilvania Suplacu de Barcău-Chiribiș contractat în noiembrie 2023 cu firma Construcții Erbașu. Nurol a depus contestația la CAB pe 27 noiembrie 2023 împotriva deciziei CNSC pe baza căreia Compania de Drumuri a semnat contractul pentru proiectare și execuție pe lotul de 26 de kilometri dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș ( jud.Bihor) lotul cu viaductul de 1,6 km. construit de Bechtel peste lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău. În peste 90 % dintre cazuri Curtea de Apel București menține decizia administrativă a CNSC, dar au fost cazuri recente când Instanța a întors decizii și chiar contracte deja semnate : primul lot al Autostrăzii Unirii, contractul pentru modernizarea Gării de Nord și anularea/suspendarea contractului semnat de ARF cu PESA pentru 20 de trenuri de lung parcurs.
Nurol a început lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei A 7 și așteaptă ordinul de proiectare pentru primul lot al Autostrăzii Unirii A 8.
În ianuarie 2024, CNAIR a emis către Erbașu ordinul pentru începerea etapei de proiectare cu data de 15 martie 2024. Construcții Erbașu este la primul contract pentru o autostradă.
Contractul pentru proiectarea lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș a fost semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 pentru o ofertă de 884 milioane lei și o durată de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări. De la Chiribiș la Biharia, pe următorul lot CNAIR ar putea semna contractul cu Precon după decizia CNSC (detalii aici)
Dacă Erbașu respectă termenele, iar CNAIR avizează documentația tehnică, atunci organizarea de șantier poate începe în septembrie-octombrie : ,,Pe data de 15 martie vor începe lucrările pentru proiectarea și execuția Secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, a Autostrăzii Transilvania ! Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km Antreprenorul român (Construcții Erbașu SA) are la dispoziție 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări). Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA (finanțat prin PT ), a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut. Pe traseul secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău -Chiribiș se vor construi inclusiv 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.” a transmis pe 12 ianuarie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.